Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyresztki z tygodniaśniadania

Jej aromatyczność pasta warzywna do chleba

Jej w ogóle miało tu nie być, ale pasta wyszła tak pyszna i tak prosta, że musi się jednak tu znaleźć. :-) Będzie szybko i prosto i smacznie i zdrowo i wegańsko i bezglutenowo czyli tak, jak ma być!

Na co?

Na pyszne śniadanie bądź przegryzkę w ciągu dnia. Pasta sprawdzi się także jako zdrowa kolacja lub przystawka (do pieczywa, warzyw pokrojonych w słupki itp.).

Czego potrzebujesz?

 Piekarnika wraz z blachą wyłożoną papierem do pieczenia i blendera.

Składniki:

  • 3 małe cebulki,
  • 3-4 ząbki czosnku,
  • 1 duża papryka czerwona,
  • 6 kawałków suszonych pomidorów,
  • zioła i przyprawy: natka pietruszki (dużo!), 6 listków świeżej bazylii, wybrane (czyt. ulubione zioła lub mieszanka ziół), sól himalajska lub morska,
  • oliwa z oliwek (dużo!).

Przygotowanie:

Z papryki usuwamy gniazdo nasienne, kroimy ją (na 4-6 części). Cebulę obieramy i kroimy w ćwiartki. Czosnek obieramy. Wszystkie warzywa układamy na papierze do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 150-180 stopni przez jakieś 20-30 minut. Ważne, żeby się delikatnie podpiekły, ale nie spaliły.
Warzywa, suszone pomidory, zioła i przyprawy oraz oliwę blendujemy. Ile oliwy? Tyle ile chcecie! :-) Wszystko zależy od tego, jaki poziom płynności ma mieć Wasza pasta. Jest po prostu genialna w swojej prostocie.
Jeszcze tylko jakieś dobre pieczywo i zdrowa kanapka gotowa!
Baaaardzo smacznego!
Zerknij koniecznie na inne przepisy na zdrowe pasty do kanapek.
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się propagowaniem zdrowego odżywiania, wspierając innych w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji żywieniowych i zdrowotnych.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

16 komentarzy do “Jej aromatyczność pasta warzywna do chleba”

  1. Pani Agnieszko, pasta z pewnością pyszna, ale ja nie mogę jeść przetworzonej (gotowanej, pieczonej itd.) papryki. Często korzystam z Pani bloga, świetne przepisy, czasem tylko modyfikuję je do swojej diety. I mam taką prośbę/sugestię na przyszłość o jakieś przepisy bez strączków (na pewno soczewica, fasola, groch i bób), gdyż tych również nie toleruję, tak jak mleka, kukurydzy, glutenu, zbóż, jajek, migdałów, drożdży i soi. A, i jeszcze nerkowców. To dopiero jest wyzwanie! Przepisy wegańskie i wegetariańskie są super, tylko te strączki czasem są trudne do zastąpienia. Za wszelkie pomysły będę wdzięczna! :-D Udanego urlopu!

    1. Zamiast papryki może dać pomidory? A jakieś przepisy pozbawione strączków na pewno też będą się pojawiać z czasem. Pozdrawiam :-)

  2. A mnie ta pasta wyszła bardzo rzadka. czym moge ją zagęścić żeby nie stracić smaku?
    Myślałam o pestkach słonecznika – ale prażone czy surowe….

    1. To następnym razem daj mniej oliwy. Do zagęszczenia może kasza jaglana? Lub zmielony słonecznik lub pestki dyni. Ale wtedy smak się nieco zmodyfikuje.

  3. Ta pasta to petarda!!!! Do pieczonych warzyw dolozylam jeszcze pomidorki koktajlowe. Pyyyszne! Dziekuje za pomysl i podaje dalej. To cudo bedzie sie pojawiac u mnie w domu czesto:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ocena: 1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (43 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...