Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjena wynos/ na wycieczkęobiadyPrzepisyresztki z tygodnia

Bezglutenowe burgery z soczewicy i brokuła

Burgery raz na jakiś czas robię i dziś kolejna odsłona. Są proste w przygotowaniu – trzeba zmielić główne składniki, ugotować brokuła i gotowe. Jeśli masz mąkę z soczewicy, ryżową i zmielone siemię lniane to nawet nie musisz nic mielić. Prosto i szybko, a później wystarczy już tylko upiec.

Bezglutenowe burgery z soczewicy i brokuła

Na co?

Takie burgery z soczewicy i brokuła to świetna opcja na obiad czy kolację, ale również zachęcam do zabrania ze sobą takiego burgera do szkoły czy pracy z porządną porcją sałatki z roślinami zielono-listnymi. Ja chętnie jem również takie wytrawne posiłki na śniadanie.

Bezglutenowe burgery z soczewicy i brokuła prosty przepis wegański

Czego potrzebujesz?

Aby przygotować takie burgery z soczewicy i brokuła konieczny będzie garnek do gotowania na parze lub po prostu zwykły, większy garnek z pokrywką i do tego durszlak.

Możesz użyć również robota/blendera do rozdrobnienia ugotowanego brokuła, ale możesz go również po prostu bardzo drobno posiekać. Blender przyda się też do pomidorów.

Przyda się sprzęt do zmielenia ryżu, soczewicy i siemienia (jeśli masz już zmielone produkty, to nie musisz nic mielić). Nawet zwykły młynek do kawy da radę, choć to chwilę trwa.

Nie zapomnij też o piekarniku i blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Wegańskie burgery z soczewicy i brokuła prosty przepis bezglutenowy

Bezglutenowe burgery z soczewicy i brokuła – składniki:

  • 1 świeży brokuł (360 g),
  • 150 g soczewicy czerwonej (ok. 0,5 szklanki) – możesz też użyć gotowej mąki z soczewicy,
  • 120 g ryżu (ok. 0,5 szklanki) – możesz też użyć gotowej mąki z ryżu,
  • 260 g pomidorów (u mnie wyszły 4 małe sztuki),
  • 2 łyżki siemienia lnianego,
  • 3 łyżki płatków drożdżowych (przeczytaj, czym są płatki drożdżowe),
  • 0,5 szklanki mleka roślinnego (ja użyłam mleka sojowego fortyfikowanego wapniem, bez dodatku cukru),
  • 2 łyżeczki oleju dobrze znoszącego wysokie temperatury (np. kokosowego) + odrobina do posmarowania papieru do pieczenia,
  • 1 ząbek czosnku,
  • zioła i przyprawy: 1 łyżeczka cząbru ogrodowego, majeranku, bazylii, sól i pieprz do smaku. Oczywiście możesz użyć swoich ulubionych przypraw.

wegańskie burgery soczewicowo-ryżowe z piekarnika

Bezglutenowe burgery z soczewicy i brokuła – przygotowania:

Brokuła ugotować na parze przez 6 minut. Ostudzić i rozdrobnić robotem/blenderem lub siekając drobno.

Soczewicę, ryż, siemię zmielić na mąkę i przesypać do miski.

Pomidory sparzyć, usunąć skórkę i zblendować je razem z tłuszczem, czosnkiem i przyprawami oraz płatkami drożdżowymi.

burgery z soczewicą i ryżem prosty przepis wegański

Wymieszać ze sobą dokładnie wszystkie składniki w misce – najlepiej „ciasto” wyrobić ręką.

Papier do pieczenia wysmarować delikatnie tłuszczem. Formować burgery i układać na papierze.

Piec w temperaturze 200 stopni przez 35 minut. Po 20 minutach przewrócić na drugą stronę.

Podawać z dużą ilością warzyw. Smacznego!

Zerknij koniecznie na moje pomysły na zdrowe posiłki do pracy.

burgery wegetariańskie z soczewicy i ryżu kotlety z piekarnika

 

Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się propagowaniem zdrowego odżywiania, wspierając innych w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji żywieniowych i zdrowotnych.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

7 komentarzy do “Bezglutenowe burgery z soczewicy i brokuła”

  1. Wygladają bardzo apetycznie,chętnie je przygotuję,a w związku z tym mam pytanie,czy można soczewicę ugotować i zblendować,czy jednak mąka z surowej będzie lepsza?

  2. Pyszne!!! :)
    Tylko tak dopiero przy robocie przyszło mi na myśl ile wartości pozostało w brokule i w płatkach drożdżowych…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (No Ratings Yet)
Loading...