Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjeobiadyprzekąski i przystawkiPrzepisyz owocami

Tofu w sosie słodko-kwaśnym – na świąteczną przystawkę lub na pustki w lodówce

Dziś bardzo proste danie dla zabieganych, ale szczególnie dla tych, którzy lubią sosy słodko-kwaśne. Danie nadaje się na co dzień, ale również np. jako przystawka podczas uroczystości rodzinnych. Wtedy można podać tofu z ryżem w malutkiej miseczce. Więc wypróbujcie już teraz, a może i nada się na przystawkę świąteczną? A jeśli ma to być danie obiadowe to polecam do towarzystwa jakąś surówkę.

smazone-tofu-w-sosie-slodko-kwasnym-weganski-zdrowy-przepis-8

Na co?

Na co dzień i jako przekąska lub przystawka podczas spotkań rodzinnych.

smazone-tofu-w-sosie-slodko-kwasnym-weganski-zdrowy-przepis-4

Czego potrzebujesz?

Patelni, małego garnka, wyciskarki do cytrusów (może być ręczna), praski do wyciśnięcia czosnku i imbiru, ubijaczki.

smazone-tofu-w-sosie-slodko-kwasnym-weganski-zdrowy-przepis-5

Składniki:

  • 2 opakowania tofu naturalnego (po 180 g),
  • 2 pomarańcze,
  • malutki kawałek imbiru (3-5 plasterków lub więcej wedle uznania),
  • 3 ząbki czosnku,
  • mąka kukurydziana,
  • 2 łyżki sosu sojowego (u nas bezglutenowy),
  • 1-2 łyżki syropu klonowego (wedle uznania),
  • olej kokosowy do smażenia,
  • ugotowany ryż (do podania, u mnie Basmati).

Uwaga! Ilość imbiru, czosnku, syropu klonowego i sosu sojowego należy samodzielnie regulować – według preferencji.

smazone-tofu-w-sosie-slodko-kwasnym-weganski-zdrowy-przepis-6

Przygotowanie:

Tofu kroimy w duże kostki, obtaczamy w mące kukurydzianej i smażymy z każdej z czterech stron wszystkie „kostki” aż do zarumienienia.

Wyciskamy sok z pomarańczy. Imbir i czosnek przepuszczamy przez praskę. Wszystko mieszamy razem z sosem sojowym, syropem klonowym, mąką kukurydzianą (1-2 łyżki w zależności od oczekiwanej gęstości sosu) i mieszamy bardzo dokładnie tak, aby w sosie nie powstały grudki. Powoli podgrzewamy sos, mieszając ubijaczką, aż zgęstnieje.

Do miseczek nakładamy ryż, tofu, a następnie polewamy sosem. Opcjonalnie można posypać sezamem, szczypiorkiem, koperkiem lub pietruszką. Ja nic takiego nie miałam w lodówce, bo nie zdążyłam zrobić zakupów. Kurtyna! :-)

 smazone-tofu-w-sosie-slodko-kwasnym-weganski-zdrowy-przepis-7

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 ocen, Średnia: 5,00 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

4 komentarzy do “Tofu w sosie słodko-kwaśnym – na świąteczną przystawkę lub na pustki w lodówce”

  1. Mój pierwszy raz z tofu.. w zasadzie to kupiłem jakiś czas temu, ale nie mogłem się za nie zabrać, a że zbliżał się termin ważności to trzeba było się nim zająć… Długo szukałem przepisu, żeby ten pierwszy raz mnie nie zniechęcił i padło na ten. W związku z tym, że zawsze coś zmieniam w przepisach, bo albo czegoś nie mam, albo po prostu coś modyfikuje, to ryż ugotowałem z suszoną włoszczyzna, doprawiając dużą ilością kurkumy i pieprzu. Mąki kukurydzianej nie miałem, użyłem kokosowej, sos zrobiłem według przepisu, ale z jednej pomarańczy (tofu też poszło jedno), mąkę do niego dalem kokosowa, wyszedł mi dużo ciemniejszy niż Twój. Całościowo wyszło bardzo smaczne danie a tofu smakuje jak… tofu i myślę, że wejdzie do menu częściej, zresztą w lodówce czeka wędzone i naturalne, ostatnio gdzies było w dobrej cenie to wziąłem na wszelki wypadek…

    1. Bardzo się cieszę, że tofu u Ciebie częściej zagości. Na zdrowie. I fajnie, że modyfikujesz po swojemu. Ja też tak zawsze robię i jeszcze chyba żadnego przepisu znalezionego w sieci nie zrobiłam tak jak ktoś sobie wymyślił. ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *