Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjena wynos/ na wycieczkęobiadyprzekąski i przystawkiPrzepisyresztki z tygodniaśniadania

Brokułowo-jaglane placuszki z piekarnika

Wiecie doskonale, że jestem kulinarnym leniem, prawda? Bardzo rzadko ordnynuję sobie nieuzasadnione stanie przy kuchence. Nie smażę praktycznie wcale. Większość się piecze, dusi, gotuje etc. Dziś będą zatem placuszki pieczone, bo piekarnik to mój przyjaciel. Oszczędza dużo mojego cennego czasu. Przepis bogaty w resztki pozostałe w lodówce. Powstał pod wpływem chwili i potrzeby… zieleni. :-)

brokulowo-jaglane-placuszki-z-piekarnika-chlorella-5

Na co?

Świetny przepis na śniadanie, obiad, ale sprawdzi się także jako zdrowa kolacja lub do zabrania ze sobą na wycieczkę, do szkoły czy pracy.

brokulowo-jaglane-placuszki-z-piekarnika-chlorella-7

Czego potrzebujesz?

Piekarnika, blachy wyłożonej papierem do pieczenia, robota lub blendera lub innego urządzenia wysokoobrotowego.

brokulowo-jaglane-placuszki-z-piekarnika-chlorella-9

Składniki:

  • 1 brokuł (u mnie 380 g, bez twardego końca łodygi; zerknij na moje przepisy z brokułem),
  • 2 szklanki (220 g) ugotowanej i ostudzonej kaszy jaglanej,
  • sok z połowy cytryny,
  • 4 kopiaste łyżeczki masła orzechowego (niesłodzonego, z orzechów ziemnych),
  • 1 łyżeczka chlorelli (ja użyłam chlorelli w proszku firmy Purella Food),
  • 4 łyżki mąki z nieoczyszczonego ryżu (80 g, ja zmieliłam nieoczyszczony ryż basmati),
  • 5 łyżek oleju ryżowego,
  • 2 łyżki sosu sojowego (u nas bezglutenowy),
  • 1 mała cebulka (25 g),
  • kawałek pora (30 g, można go zastąpić cebulą),
  • zioła i przyprawy: kozieradka, suszona włoszczyzna (u mnie przyprawa na bazie suszonych warzyw, czosnku i cebuli), majeranek, sól.

brokulowo-jaglane-placuszki-z-piekarnika-chlorella-2

Przygotowanie:

Brokuły gotujemy do miękkości na parze i studzimy.

Blendujemy ze sobą: brokuły, sok z cytryny, masło orzechowe, chlorellę, olej, sos sojowy, zioła (nie żałujemy). Drobno kroimy cebulę i pora, dodajemy do reszty składników.

Następnie dodajemy mąkę i kaszę. Wyrabiamy bardzo dokładnie ciasto. Można to zrobić ręcznie lub robotem kuchennym. Składniki powinny być bardzo dokładnie wymieszane.

brokulowo-jaglane-placuszki-z-piekarnika-chlorella-10

Z ciasta formujemy kulki mieszczące się w pięści i je spłaszczamy tak, aby powstały placuszki. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, wysmarowanym tłuszczem (np. olejem kokosowym lub ryżowym).

Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez ok. 25 minut (góra – dół). Po 15 minutach ostrożnie odwracamy na drugą stronę.

Z podanych ilości wychodzi ok. 14 placuszków. Ja podałam je ze szparagami. Wy możecie, z czym chcecie. :-)

brokulowo-jaglane-placuszki-z-piekarnika-chlorella-3

Wpis powstał we współpracy z Purella Food.
Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (35 ocen, Średnia: 4,80 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

11 komentarzy do “Brokułowo-jaglane placuszki z piekarnika”

  1. Oj chyba pysiaste będą. Mam wielkiego smaka na nie. Tak się akurat fantastycznie złożyło, że brokuł czeka w lodówce. Mam jednak małe pytanko – czemu służy dodatek masła orzechowego? Czym ewentualnie można je zastąpić?

  2. jutro będę robić! :) mam tylko dwa pytania: czy można ominąć (lub ją zastąpić) chlorellę? czy mogę użyć oliwy z oliwek zamiast oleju ryżowego? Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    1. Oliwa z oliwek da radę choć olej ryżowy ma bardziej neutralny smak. Oliwa może trochę ten smak zdominować. Chlorella dodaje wartości (i koloru też;)), a także nadaje charakterystyczny posmak. Zastąpić to jej raczej nie ma czym. :-) Można oczywiście spróbować bez, ale smak będzie nie tak charakterystyczny. Pozdrawiam i smacznego!

  3. Może ktoś się orientuje czy podczas pieczenia tłuszcze zawarte w maśle orzechowym przekształcają się w szkodliwe tłuszcze trans? Niestety nie udało mi się znaleźć informacji na ten temat.

  4. Czym „skleić” bez masła orzechowego? Orzeszków ziemnych to ja się boję nawet próbować przy mojej skłonności do alergii (choć skądinąd z pełną świadomością jem wiele rzeczy, na które jestem lekko uczulona, wychodząc z założenia, że gdybym miała nie jeść niczego choć trochę uczulającego, musiałabym się żywić samą wodą i moja jakość życia spadłaby blisko zera)…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *