Opublikowano Kategorie: na wynos/ na wycieczkęPrzepisyśniadaniaz owocamizdrowe słodkości

3-składnikowe ciasteczka śniadaniowe bez cukru

Z każdym dniem upewniacie mnie coraz bardziej w tym, że kochacie zdrowe ciasteczka śniadaniowe. Piszecie, że nie macie czasu na poranną owsiankę. Nie będę Was przekonywać, że macie, ale z czasem to pewnie sami zauważycie. Ja zauważyłam to dopiero wtedy, gdy przestałam przygotowywanie jedzenia traktować, jako rzecz o najniższym poziomie ważności. Po prostu: żeby robić wszystko to, na co mamy ochotę w ciągu dnia, musimy mieć siłę, energię, a tej nie uzyskamy jedząc mało urozmaicone posiłki odgrzewane przez 3 dni z rzędu. :-) Więc dziś znowu ciasteczka, ale jutro może… owsianka lub jaglanka?

trzyskladnikowe-ciastka-sniadaniowe-zdrowe-slodycze-przepis-6

Na co?

Na dzień dobry. :-) Są mięciutkie i wilgotne w środku, delikatnie słodkie przez banany i wyjątkowo proste i szybkie w przygotowaniu. Zerknij też na moje przepisy na owsiankę.

trzyskladnikowe-ciastka-sniadaniowe-zdrowe-slodycze-przepis-2

Czego potrzebujesz?

Blendera lub miksera, piekarnika z blachą wyłożoną papierem do pieczenia.

trzyskladnikowe-ciastka-sniadaniowe-zdrowe-slodycze-przepis-7

Składniki:

  • 170 g płatków owsianych (u nas bezglutenowe, ok. 2 szklanki),
  • 0,5 szklanki mleka roślinnego (u nas sojowe niesłodzone),
  • 2 większe, dojrzałe banany,
  • ew. 1 płaska łyżeczka sody,
  • ew. odrobina tłuszczu kokosowego do wysmarowania papieru do pieczenia.

trzyskladnikowe-ciastka-sniadaniowe-zdrowe-slodycze-przepis-5

Przygotowanie:

Wszystkie składniki miksujemy. Odstawiamy na kilka minut. Ciasto układamy dużą łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wysmarowanym tłuszczem. Pieczemy w temp. 180 stopni (góra – dół) przez ok. 15 minut. Po tym czasie odwracamy ciasteczka na drugą stronę i dopiekamy jeszcze przez 5 minut.

Z podanych ilości składników powstaje ok. 12 ciastek.

trzyskladnikowe-ciastka-sniadaniowe-zdrowe-slodycze-przepis-8

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (55 ocen, Średnia: 4,82 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

45 komentarzy do “3-składnikowe ciasteczka śniadaniowe bez cukru”

  1. Spróbowałam tych ciastek, bo prosty przepis, co tu może się nie udać pomyślałam. Jednak się nie udało. Żaden wypiek jeszcze mi się nie udał.

    1. Nie martw się i próbuj dalej. Te akurat faktycznie nie powinny się nie udać, bo bardzo proste. Pisz, co z nimi było nie tak to może coś doradzę? ;-) Pozdrawiam

      1. Jak zawsze w środku się nie upiekły. Trzymałam w piekarniku prawie 40 minut i nic. A na zewnątrz spalone. A piekarnik miałam dobrze ustawiony!

      2. One w środku są trochę wilgotne. Być może po prostu spodziewałaś się kruchych? ;) Kruche nie są absolutnie. Są chrupiące na zewnątrz i wilgotne w środku- tak jak napisałam w przepisie.

      3. Wiem wiem, ale nawet na zewnątrz nie były kruche, tylko spalone. Ciasto było zupełnie surowe.

      4. Nie, no tak nie powinno być. :-( Może spróbuj mniej mleka? Choć podejrzewam, że to nie jest problemem. Raczej obstawiam rodzaj płatków. Może za drobne?

      5. Płatki górskie chyba nie powinny być za drobne. Poszukam innych, zrobię jeszcze raz, zobaczymy. Dziś robiłam pulpety z bobu i kaszy jaglanej, tak samo nie wyszło. Piekarnik to mój najgorszy wróg.

      6. No nie powinny. :-) Nie wiem, z jakiego przepisu robiłaś pulpety, ale wierzę, że w końcu coś Ci wyjdzie. Na pocieszenie dodam, że moje początki były dramatyczne. :D

  2. Wszystko zblendować drobno (blenderem), czy tylko zmiksować (mikserem) składniki? Wydaje mi się dość istotne, czy płatki będą całe, czy je należy rozdrobnić/zblendować….

    1. Upieklam właśnie na zwykłym mleku ale musiałam zwiększyć proporcje płatków.Dosypałam na oko do uzyskania odpowiedniej konsystencji.Jedno juź zjedzone i muszę powiedzieć, że smaczne ☺ i co najważniejsze…ZDROWE.

  3. Jestem wdzięczna za cały blog!
    Czy w tym przepisie i w innych na ciasteczka owsiane, płukanie lub moczenie płatków wpłynie negatywnie na efekt końcowy? Czy mają wtedy szansę być choć trochę chrupkie po upieczeniu (choć z wierzchu)?Przywyklam do moczenia w celu wypłukania tych na „f”…;) o czym też dowiedziałam się z Twojego bloga :)

    1. Oczywiście że można moczyć Ale porządnie odsączyć i mieć na uwadze że ciasto będzie bardziej płynne więc mniej płynnych substancji dodawać a więcej sypkich – w zależności od przepisu. Pozdrawiam ciepło :)

  4. Od jakiegoś juz czasu obserwuję Twój blog i w końcu postanowiłam coś zrobić. Wybór padł na te ciasteczka owsiane – jako przygotowanie do szykowania szkolnej śniadaniówki. Mój uczniak zjadał z apetytem a młodszy stwierdził: ” niezbyt smaczne” ale i tak jadł jedno po drugim
    P.S. Ja zblendowałam składniki ale niedokładnie i dodałam trochę mąki kokosowej

  5. Witam ,
    Szukam przepisu na ciasteczka bez cukru ,mleka i owoców,na wszystkie te składniki moje dziecko jest uczulone . Dodam że nie może też być mleka sojowego itp . Proszę o pomoc .

    1. Ireno, mleka, cukru rafinowanego nie mają żadne moje ciasteczka. Jeśli w przepisach pojawia się mleko sojowe można zamienić je na dowolne inne roślinne. Owoców jak najbardziej używam. Myślę, że przy tak wielu ograniczeniach z pewnością pomocny będzie dobry dietetyk. Ja ze swojej strony może zasugeruję Ci dodawanie do ciasteczek zamiast owoców: dynię czy batata. Takie warzywa również trochę osładzają masę.

  6. Właśnie upiekłam i naprawdę są bardzo dobre. Z tymże moja masa odstała się z dwie godziny bo zrobiła poszłam bawić się z córką i potem piekłam. Są pyszne !!! :)
    Mleko krowie, płatki owsiane.

  7. Dziś piekłam ciasteczka. Wyszły super. Zrobiłam je na mleku krowim, z tym że do części ciasta dodałam trochę pestki słonecznika i sparzonych rodzynek oraz żurawiny a następnie ponownie zmiksowałam. Wyszły przepyszne – nieco słodsze i jakby lżejsze. Aby być pewnym co do ilości składników przy ponownym pieczeniu, po prostu wszystko ważyłam. Tak jak w przepisie płatków 170 g, banany bez skórki 200 g, mleko 140 g, łyżeczka sody oraz po łyżce (czubatej) pestki słonecznika, rodzynek i żurawiny. Dzięki za pomysł na małe co nieco :)

  8. Świetny przepis. Sprawdził się idealnie jako baza, gdyż troszkę musiałem pozmieniać :) Zamiast płatków owsianych, których akurat nie miałem, użyłem zmielonych w młynku płatków jaglanych. Poza tym polecam dodać trochę cynamonu oraz parę namoczonych, posiekanych suszonych fig, dodają nie tylko słodyczy ale i charakterystycznej chrupkości :) To były najlepsze ciastka jakie upiekłem w życiu :D Dziękuję bardzo za przepis i pozdrawiam ;)

  9. Właśnie zjadłam, świeżo upieczone :) smaczne, nieco się bałam, czy będą Dobre, po tym jak gdzieś znalazłam przepis na ciasto z daktylami i niezbyt mi pasowało…
    Użyłam mleka ryżowego własnej roboty :)
    Ładnie się przypiekły z wierzchu i spodu a w środku wilgotne…nawet się zastanawiałam czy aby zrobione, bo z przyzwyczajenia użyłam termoobiegu.. Jeszcze kilka przepisow użyje z Twojej strony
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *