Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyresztki z tygodniaśniadania

Bezglutenowa i wegańska pasta z ciecierzycy i papryki

Skoro zostało mi nieco ugotowanej cieciorki to aż żal było nie skorzystać. A tak to już jest, że jestem leniwa i jak coś gotuję to zwykle w ilościach hurtowych. :-) Więc najpierw był gulasz z cieciorki, a teraz czas na pastę do kanapek.

bezglutenowa-pasta-z-ciecierzycy-i-papryki-przepis-3

Na co?

Na urozmaicenie śniadania, kolacji, na przegryzkę wyjazdową i niewyjazdową. Wyśmienicie smakuje na pieczywie tradycyjnym, chrupkim, ale także na grzankach/ tostach.

Czego potrzebujesz?

Blendera/ miksera, patelni.
bezglutenowa-pasta-z-ciecierzycy-i-papryki-przepis-2

Składniki:

  • 2 szklanki ugotowanej ciecierzycy,
  • 1 duża papryka czerwona,
  • 2 małe cebulki,
  • 2 ząbki czosnku,
  • olej np. rzepakowy,
  • przyprawy i zioła: natka pietruszki, sól himalajska lub morska, sos sojowy bezglutenowy, majeranek, kurkuma, papryka ostra.

bezglutenowa-pasta-z-ciecierzycy-i-papryki-przepis-1

Przygotowanie:

Cebulę i czosnek szklimy na oleju z dodatkiem wody. Na zeszkloną cebulę i czosnek wrzucamy pokrojoną paprykę. Dusimy i przyprawiamy, przyprawiamy i dusimy. :-) Studzimy, wrzucamy do blendera/ miksera wraz z cieciorką i miksujemy na gładką pastę. Jeśli czujemy zapotrzebowanie możemy dolać jeszcze trochę oleju, sosu sojowego i dodać jeszcze więcej natki pietruszki.

Ocena czytelników: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Brak ocen artykułu)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

4 komentarzy do “Bezglutenowa i wegańska pasta z ciecierzycy i papryki”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *