Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyśniadania

Bezglutenowa pasta do kanapek z fasoli mung

Dziś banalnie prosty pomysł na szybki i bardzo wartościowy posiłek. Będzie krótko acz treściwie. :-)

bezglutenowa-pasta-do-kanapek-z-fasoli-mung-przepis-3

Na co?

Na śniadanie, na kolację lub przystawkę. Najlepiej na chleb. Fasola mung odtruwa, odkwasza, a przy tym świetnie smakuje. Nawet tym, którzy za strączkami nie przepadają.

bezglutenowa-pasta-do-kanapek-z-fasoli-mung-przepis-6

Czego potrzebujesz?

Blendera/ miksera, garnka do ugotowania fasoli mung.

Składniki:

  • 3/4 szklanki fasoli mung,
  • 3-4 ząbki czosnku,
  • 10 kawałków suszonych pomidorów,
  • 1 łyżeczka syropu klonowego lub daktylowego (lub innej substancji słodzącej),
  • oliwa z oliwek,
  • przyprawy: sól himalajska lub morska, 2 łyżeczki octu balsamicznego.

bezglutenowa-pasta-do-kanapek-z-fasoli-mung-przepis-5

Przygotowanie:

Do naczynia wlewamy oliwę z oliwek (kilka łyżek), dodajemy rozdrobniony czosnek, suszone pomidory oraz przyprawy. Wszystko miksujemy. Gdy powstanie intensywny w smaku „sos” dodajemy do niego uprzedmio ugotowaną i ostudzoną fasolę mung. Fasoli przed ugotowaniem powinno być 3/4 szklanki. Jeśli nasz mikser/ blender tego wymaga możemy dodać jeszcze odrobinę oliwy, aby łatwiej się miksowało pastę. Miksujemy na gładką masę.

bezglutenowa-pasta-do-kanapek-z-fasoli-mung-przepis-1

 

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (29 ocen, Średnia: 4,30 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

2 komentarzy do “Bezglutenowa pasta do kanapek z fasoli mung”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *