Opublikowano Kategorie: kolacjePrzepisyśniadania

Pasta z ciecierzycy z pieczonymi warzywami na dwa dni

Lubię wszelkiej maści hummusy, ale tak naprawdę z ciecierzycy można zrobić każdy rodzaj pasty – tak jak i z innych strączków. Dziś taka z dodatkiem pieczonych pomidorów, ale nie tylko. Lekko pikantna, a jeśli użyjemy ostrych przypraw może stać się nawet bardzo pikantna. A dlaczego na dwa dni? Bo jeśli już ugotujecie ciecierzycę to naprawdę warto korzystać z tej pasty dłużej niż jeden dzień. W myśl zasady, że nakład naszej pracy ma być adekwatny do efektów. I to wcale nie jest tak, że dania ze strączków są pracochłonne. Nie są! Pod warunkiem, że odpowiednio wcześniej je ugotujecie. Jeśli jesteście bardzo zapracowanymi ludźmi i czas ma dla Was znaczenie to BARDZO polecam gotowanie dużej ilości ciecierzycy czy fasoli i mrożenie ich w niewielkich porcjach. W sytuacji awaryjnej można je szybko rozmrozić i dodać do gulaszu, zupy czy też zrobić z nich pastę. Dieta roślinna może być szybka i praktyczna. Wszystko jest kwestią planowania.

pasta-z-ciecierzycy-z-pieczonymi-pomidorami-zdrowy-przepis-2

Na co?

Sprawdzi się jako pyszne śniadanie lub zdrowa kolacja, do kanapek, do surowych warzyw pokrojonych w słupki.

pasta-z-ciecierzycy-z-pieczonymi-pomidorami-zdrowy-przepis-5

Czego potrzebujesz?

Blendera lub innego urządzenia wysokoobrotowego, piekarnika, blachy. Przyda się także papier do pieczenia.

pasta-z-ciecierzycy-z-pieczonymi-pomidorami-zdrowy-przepis-6

Składniki:

  • 300 g ugotowanej ciecierzycy (ostatecznie może być z puszki choć zawsze zdrowiej ugotować),
  • 2 małe pomidory,
  • 1 marchew,
  • 1 korzeń pietruszki,
  • 1 większa cebula,
  • 1 ząbek czosnku,
  • ok. 15 g natki pietruszki,
  • ok. 50 g dobrej jakości oliwy z oliwek,
  • odrobina soku z cytryny,
  • zioła i przyprawy: sól, tymianek.

pasta-z-ciecierzycy-z-pieczonymi-pomidorami-zdrowy-przepis-3

Przygotowanie:

Ciecierzycę należy ugotować i ostudzić.

Cebulę obrać i pokroić w ćwiartki. Pomidory umyć i przekroić na pół. Marchew i korzeń pietruszki obieramy i kroimy również w kawałki.

Układamy wszystkie warzywa (oprócz czosnku) na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy przez ok. 15 minut w 200 stopniach (grzanie od dołu). Uwaga! Każdy piekarnik jest inny więc należy obserwować, czy warzywa nie podpieką się za mocno.

Blendujemy ostygnięte warzywa z częścią oliwy, czosnkiem, przyprawami i ziołami oraz odrobiną soku z cytryny (ilość należy regulować samodzielnie). Następnie dodajemy ciecierzycę i blendujemy na pastę. Dodajemy natkę pietruszki i miksujemy jeszcze chwilę. Najlepiej samodzielnie regulować gęstość pasty. Jeśli będzie za gęsta można dodać drugą część oliwy, jeśli za rzadka- więcej cieciorki. Uwaga na soczystość pomidorów. Jeśli użyjecie dużych i soczystych, pasta może wyjść za bardzo wodnista.

Podajemy z pieczywem lub np. surowymi warzywami pokrojonymi w słupki (np. z papryką, marchwią, selerem naciowym, ogórkiem etc.).

pasta-z-ciecierzycy-z-pieczonymi-pomidorami-zdrowy-przepis-1

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (29 ocen, Średnia: 4,30 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

1 komentarz do “Pasta z ciecierzycy z pieczonymi warzywami na dwa dni”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *