Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyśniadania

Pomidorowy chlebek z komosy ryżowej

Raczej rzadko piekę chleby tradycyjne. Szczególnie nie lubię wypróbowywać nowych przepisów na chleb, bo zwykle są obarczone dość dużym ryzykiem nieudania się. ;-) Przepadam za to za szybkimi w przygotowaniu chlebkami przypominającymi placki. One udają się zawsze. Robi się je w kilka chwil. Dziś chlebek z komosy ryżowej. Quinoa to bardzo wartościowe pseudozboże, które przyda się nie tylko w diecie bezglutenowej.

zdrowy-domowy-chleb-z-komosy-quinoa-bez-glutenu-4

Na co?

Chlebek nadaje się na śniadanie. Może być podany w towarzystwie roślinnych past do chleba, ale także np. z wędzonym tofu i musztardą. ;-) Wiem, że to dziwnie brzmi, ale smakuje wybornie. No i oczywiście dodatki warzywne obowiązkowe. Sprawdza się świetnie jako zdrowa przekąska na imprezę.

zdrowy-domowy-chleb-z-komosy-quinoa-bez-glutenu-9

Czego potrzebujesz?

Piekarnika i blaszki/ płaskiej formy wyłożonej papierem do pieczenia. Ja użyłam takiej o wymiarach 25 x 20 cm. Konieczny jest blender lub inne urządzenie wysokoobrotowe.

zdrowy-domowy-chleb-z-komosy-quinoa-bez-glutenu-3

Składniki:

  • 2 szklanki białej komosy ryżowej (300 g),
  • 10 szt. suszonych pomidorów z oleju (80 g),
  • zioła i przyprawy: sos sojowy, tymianek, ulubiona mieszanka ziołowa (u mnie tzw. przyprawa włoska zawierająca czosnek, czarnuszkę, cebulę, majeranek, pieprz turecki, kozieradkę i cząber z lubczykiem),
  • 60 g mleka ryżowego niesłodzonego,
  • 25 g oleju rzepakowego rafinowanego/kokosowego.

zdrowy-domowy-chleb-z-komosy-quinoa-bez-glutenu-2

Przygotowanie:

Komosę należy moczyć przez kilka godzin (minimum 6).

Odlewamy wodę z komosy i umieszczamy ją w naczyniu miksującym blendera lub innego sprzętu wysokoobrotowego. Blendujemy dokładnie z mlekiem ryżowym, olejem, pomidorami i przyprawami oraz ziołami.

zdrowy-domowy-chleb-z-komosy-quinoa-bez-glutenu-5

„Ciasto” wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez ok. 20 minut (opcja góra – dół). Kroimy i jemy po całkowitym ostudzeniu.

zdrowy-domowy-chleb-z-komosy-quinoa-bez-glutenu-7

Tu przeczytasz więcej: co jeść zamiast chleba.

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (37 ocen, Średnia: 5,00 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

19 komentarzy do “Pomidorowy chlebek z komosy ryżowej”

  1. Chlebek wyszedl przepyszny, mimo ze zapomnialam dodac oleju ;-) Niestety brzegami papier sie do niego przykleil :-( Moj piekarnik nie ma opcji gora-dol rownoczesnie. Piecze albo z gory, albo od dolu, wiec pieklam w takim malym piekarniko-tosterze. Czy myslisz, ze mozna go piec w tradycyjnym piekarniku tylko od dolu? Pozdrawiam!

    1. Może warto posmarować papier lekko tłuszczem? Myślę, że tradycyjny piekarnik da radę, ale nie wiem czy nie trzeba będzie trochę dłużej potrzymać. Pozdrawiam również. :)

  2. Hej, jakiej powinien być konsystencji po wyjęciu z piekarnika? Czy że tak powiem stwardnieje z czasem po wyjęciu? Bo narazie jest bardzo miękki.

    1. Miało być pod postem z przepisem z pizzeryjkami z komosy i mąki z ciecierzycy, ten przepis czeka na wypróbowanie ;-) możesz Aga przenieść?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *