Opublikowano Kategorie: Artykułyprzekąski i przystawkiPrzepisyświątecznie

10 pomysłów na proste i zdrowe przekąski na imprezę

Moje przekąski na imprezę muszą spełniać dwa podstawowe warunki. Powinny być zdrowe i proste w przygotowaniu. Te, które proponuję są wyjątkowo bezproblemowe. Wymagają jedynie odpowiedniego planowania i wcześniejszego przygotowania składników. Na imprezach wiele osób lubi serwować sałatki i drobne przekąski, które dobrze znoszą dłuższe stanie na stole. To zrozumiałe. Do tego najlepiej, aby smakowały świetnie na zimno. Nikt nie lubi ciągłego odgrzewania. A więc zaczynamy!

szybkie-i-zdrowe-przekaski-na-impreze

1. Pasta z awokado z surowymi warzywami

Pastę przygotowuje się bardzo szybko. Pod warunkiem, że mamy dojrzałe owoce awokado na stanie. Ja zwykle kupuję te niedojrzałe i w domu powoli dojrzewają (leżąc przy dojrzałych bananach lub jabłkach). Polecam to rozwiązanie szczególnie tym osobom, które wciąż trafiają w sklepach na przejrzałe owoce. A co do samej pasty: świetnie pasują do niej warzywa pokrojone w słupki: marchewki, papryka, seler naciowy. Sprawdzi się też ogórek, kalarepa, rzodkiew.

zdrowa-swiateczna-przekaska-na-impreze-sylwestrowa-przepis-szybki-chlorella-6

2. Hummus z dodatkiem pieczywa lub warzyw

Jeśli dysponujesz ugotowaną ciecierzycą to hummus ukręcisz bardzo szybko. Można go podać w miseczkach lub np. na liściach cykorii, sałaty, kapusty. Możesz też przygotować hummus tradycyjny w większej ilości, podzielić go na porcje, a następnie stworzyć kilka opcji smakowych.

jak-zrobic-domowy-hummus-z-pieczona-cebula-2

3. Chrupiące kotleciki z salsą

Uwielbiam kotleciki z piekarnika (i w sumie tylko takie robię). Nie trzeba stać długo przy kuchence i są zdrowsze niż te smażone. Można je podać jako tradycyjne kotlety (z surówką i dodatkiem węglowodanowym), ale również np. z salsą. Pyszne i bardzo praktyczne!

chrupiace-mini-kotleciki-soczewicowo-ryzowe-z-piekarnika-4

4. Chlebek do past i dipów

Na imprezach dobrze sprawdzają się kanapki, pieczywo i zbożowe przekąski. Taki chlebek z komosy robi się praktycznie sam. Trzeba jedynie pamiętać o wcześniejszym namoczeniu komosy.

zdrowy-domowy-chleb-z-komosy-quinoa-bez-glutenu-4

5. Dip à la tzatziki

Taki dip sprawdza się wspaniale jako dodatek do pieczywa, sałatek, warzyw pokrojonych w słupki i grilla. Jest pyszny i do jego wykonania nie potrzebujesz żadnego jogurtu!

weganski-dip-tzatziki-z-nerkowcow-fit-wersja-10

6. Lekka sałatka w kilka chwil

Uwielbiam sałatki, które robi się w kilka chwil. Ta bez wątpienia do takich należy. I ma zaskakujący smak. Jest świeża, orzeźwiająca i jednocześnie sycąca.

szybka-zdrowa-salatka-z-tofu-przepis-2

7. Pasztet bez pieczenia

Pasztet z patelni! Koniecznie go spróbuj jeśli zależy Ci na wyraźnym, wytrawnym smaku, a nie masz czasu piec zwykłego, roślinnego pasztetu.

weganski-pasztet-pieczarkowy-bez-pieczenia-tempeh-prosty-przepis-8

8. Frytki warzywne

Frytki warzywne sprawdzą się zawsze, bo któż nie lubi frytek? Jeśli zrobisz je z różnych warzyw to możesz mieć pewność, że będzie kolorowo i aromatycznie.

cebulaki-z-frytkami-domowymi-przepis-prosty-5

9. Praliny sezamowe

Praliny wszelkiej maści to moje ulubione słodkie przekąski. Robi się je bardzo prosto: blendując wybrane suszone owoce z orzechami, pestkami lub nasionami. Na imprezę warto przygotować coś o charakterystycznym smaku. W takim przypadku świetnie sprawdzi się sezam.

slodycze-na-walentynki-dla-zakochanych-przepis-prosty-2

10. Lody, sorbety – gotowe w zamrażalniku w razie potrzeby

Takie lody mam zwykle w zamrażalniku. Kiedy pojawia się niezapowiedziany gość to, nawet jeśli lodówka świeci pustkami, mogę go czymś poczęstować. Koniecznie przeczytaj, jak zrobić zdrowe, domowe lody. Sprawdzą się nie tylko w lecie, ale także wtedy, gdy twoi goście potrzebują orzeźwienia. :-)

zdrowe-weganskie-domowe-lody-z-chlorella-chia-4

Smacznego i dobrej zabawy!

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, koniecznie zerknij na:

 

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (42 ocen, Średnia: 4,62 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

2 komentarzy do “10 pomysłów na proste i zdrowe przekąski na imprezę”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *