Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyresztki z tygodniasałatki i surówkiśniadania

Lekka sałatka na zdrowie – skarbnica witamin, szybka w przygotowaniu, sycąca

Sałatka lekka, a sycąca, pyszna i zdrowa. Znakomity pomysł na odpoczynek po nieco bardziej obfitym i cięższym jedzeniu podczas przerwy świąteczno-noworocznej. Nadaje się świetnie na imprezę, szybką kolację lub po prostu na wilczy apetyt. Zobacz moje pozostałe przepisy na sycące sałatki.

szybka-zdrowa-salatka-z-tofu-przepis-2

Na co?

Na lekki i zdrowy posiłek (zdrowe śniadanie, kolacja, spotkanie z rodziną i przyjaciółmi).

Czego potrzebujesz?

Niczego specjalnego. :-)

Składniki:

  • 15 g nasion chia,
  • 8 łyżek wody,
  • 1 łyżeczka chlorelli, która jest tu składnikiem smakowo kluczowym (ja użyłam chlorelli w proszku firmy Purella Food),
  • 5 – 6 łyżeczek pasty z suszonych pomidorów (suszone pomidory zmiksowane z niewielką ilością oliwy z oliwek),
  • 1 ząbek czosnku,
  • 3 małe, surowe pomidory,
  • niewielki kawałek surowego ogórka,
  • 1 kostka tofu naturalnego (180 g),
  • sól.

szybka-zdrowa-salatka-z-tofu-przepis-1

Przygotowanie:

Nasiona chia zalewamy wodą (w temperaturze pokojowej) i odstawiamy na 20 – 30 minut. Nasiona chia wchłoną wodę i powstanie „galaretka”.

Mieszamy wszystkie składniki: nasiona chia, pastę z suszonych pomidorów, pokrojony ząbek czosnku, wyciśnięte z soku i pokrojone pomidory (sok wyciskamy w dłoniach)*, pokrojonego w kosteczkę surowego ogórka, zgniecione w dłoniach tofu, chlorellę i sól. Wszystko bardzo dokładnie mieszamy. Podajemy od razu po przygotowaniu z pieczywem lub „piramidkami” zbożowymi (u nas bezglutenowe) lub przechowujemy w lodówce.

* Pomidory można wycisnąć gdyż ich sok może sprawić, że sałatka stanie się za bardzo płynna w swojej konsystencji. Szczególnie jeśli chcemy ją przechowywać i nie jemy od razu (sok można użyć do jakiegokolwiek innego dania). Jeśli nie lubisz skórek pomidorów, to można pomidory wcześniej sparzyć i obrać.

 Spodobał Ci się ten przepis? Tu znajdziesz więcej pomysłów na pyszne i zdrowe przekąski na imprezę.

Wpis powstał we współpracy z Purella Food.
Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (30 ocen, Średnia: 4,93 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *