Opublikowano Kategorie: ArtykułyPrzepisyśniadania

10 pomysłów na zdrowe śniadanie

Śniadanie to posiłek, który (paradoksalnie) stanowi największy problem. Dlaczego? Bo albo nie chce się nam go jeść albo po prostu nie mamy czasu, aby go przygotować. Nie wspominając już o czasie na spokojne zjedzenie śniadania. Często w pośpiechu posiłek ten pomijamy lub też idziemy na łatwiznę i jemy codziennie to samo. Bo szybko, bo bezproblemowo, bo nie ma czasu i pomysłu. Tak nie musi być!

Dbajmy o zróżnicowanie naszych posiłków, a wtedy unikniemy ryzyka niedoborów. Specjalnie więc dla wszystkich śniadanioopornych 10 pomysłów na zdrowe i pyszne śniadania. Niektóre bardzo szybkie w przygotowaniu. Inne mniej, ale wtedy można je przygotować poprzedniego dnia. Zaczynamy od najprostszych, idąc w stronę bardziej skomplikowanych. Pasuje? ;-)

pasta-z-orzechow-wloskich-pieczonej-papryki-2

1. Koktajl czyli coś na dobry początek

Koktajle są najlepszą opcją szczególnie w okresie lata, kiedy nie za wiele chce nam się jeść, ale także wtedy, kiedy w ogóle nie jest się przyzwyczajonym do śniadań. Jakie koktajle najlepsze? Najróżniejsze. Im większe zróżnicowanie tym lepiej. Na początek może być np. koktajl do złudzenia przypominający sok. Dobrze nas nawodni, pobudzi trawienie i sprawi, że niebawem poczujemy głód.

Pomarańcza, imbir i jabłko 

sok-bez-wyciskarki-zdrowy-pomarancza-jablko-imbir-2

Później można spróbować np. z zielonymi koktajlami, stopniowo zwiększając ilość zielonych liści, jeśli za nimi nie przepadacie:

Koktajl na dobry początek 

zielony-koktajl-z-ananasem-szpinakiem-chlorella-zdrowy-przepis-4

Chcesz poznać więcej receptur? Zerknij na przepisy na zielone koktajle!

2. Pudding z chia

Pudding z chia, sam w sobie, przygotowuje się bardzo szybko. Można go zrobić również na bazie zielonych liści i owoców. Niemniej dodanie nasion chia wymaga pozostawienia ich na dłużej, aby napęczniały i wchłonęły płyn. Więc warto zrobić to poprzedniego dnia wieczorem.

zdrowy-deser-z-chia-chlorella-przepis-e4

3. Jaglany pudding

Jaglany pudding to również szybkie w produkcji śniadanie zrobione na bazie owoców, mleka roślinnego i ugotowanej wcześniej kaszy jaglanej. Więc, aby zaoszczędzić nieco czasu, ugotuj kaszę poprzedniego dnia. Wtedy wystarczy jedynie ją zmiksować z pozostałymi składnikami i gotowe.

pudding-jaglano-truskawkowy-przepis-5

4. Owsianka w słoiku

Owsianka to mega szybkie i proste śniadanie. Zwykle przygotowuję ją tak, że namaczam płatki owsiane (u nas bezglutenowe) poprzedniego dnia. Następnego dnia rano odlewam wodę, przepłukuję płatki i podgrzewam je z mlekiem roślinnym, dodając ulubione składniki. Wam (zaganianym) proponuję jednak opcję słoikową, do przygotowania poprzedniego dnia wieczorem.

owocowa-owsianka-na-wynos-przepisz-prosty-4

5. Tofucznica

Amatorom ciepłych śniadań, a być może także jajecznicy, na pewno przypadnie do gustu tofucznica. Oczywiście rano nie zawsze znajdziecie czas na przygotowanie jej (choć jest banalnie prosta), ale być może chociaż w weekend się nią uraczycie? Polecam, bo uwielbiam!

Jajecznica-bez-jajka-tofucznica-przepis-5

6. Sałatka z tofu

Jeśli tofu w formie tofucznicy nie do końca do Was przemawia, a zależy Wam na śniadaniu bogatym w białko to zachęcam Was do spróbowania sałatki na bazie tofu z dodatkiem chrupiącego ogórka i nie tylko. Smak, jak dla mnie, rewelacyjny i nie do podrobienia. Sałatkę można przygotować oczywiście poprzedniego dnia.

szybka-zdrowa-salatka-z-tofu-przepis-2

7. Twarożek z migdałów

Lubicie twarożek z dodatkiem rzodkiewki, pietruszki i/ lub szczypiorku? Ten przepis jest w takim razie z pewnością dla Was. Przygotujcie twarożek poprzedniego dnia i delektujcie się nim rano z ulubionym pieczywem.

twarozek-bez-twarogu-weganski-twarozek-serek-1

8. Ciasteczka śniadaniowe

Ciasteczka śniadaniowe to coś dla tych, którzy lubią słodkie śniadania na wynos. Oczywiście nie zachęcam Was do jedzenia takich śniadań codziennie, ale jako urozmaicenie jak najbardziej. Moim ulubionym przepisem jest ten na ciasteczka owsiankowe. Po prostu je uwielbiam.

weganskie-zdrowe-ciasteczka-owsiane-3

9. Jaglanka wytrawna

Jaglanka oczywiście może być na słodko i to żadna filozofia, ale ja uwielbiam śniadaniową jaglankę z burakami i ze słonecznikiem.

kasza-jaglana-z-buraczkami-4

Jeśli lubicie takie proste, wytrawne, dania z kaszą jaglaną to koniecznie zerknijcie również na to kaszotto.

wytrawna-pomidorowa-kasza-jaglana-2

10.Zdrowe kanapki

Kanapki wcale nie muszą być nudne, o ile nie będą jedzone codziennie i o ile zadbamy o zróżnicowanie chleba i past kanapkowych. Na zdjęciu losowo wybrana pasta z orzechów włoskich i pieczonej papryki podana z chlebkiem gryczano-kukurydzianym.

pasta-z-orzechow-wloskich-pieczonej-papryki-1

Oczywiście zapraszam Was również do korzystania z przepisów na pozostałe pasty do chleba.

Smacznego śniadaniowego i dawajcie znać, jak Wam idzie z wdrażaniem nawyku jedzenia pysznych i zdrowych śniadań. :-)

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, zerknij koniecznie na:

 

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (49 ocen, Średnia: 4,84 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

5 komentarzy do “10 pomysłów na zdrowe śniadanie”

  1. Super przepisy. Właśnie skończyłam jeść moje śniadanie i trafiłam na ten wpis. Zazwyczaj jem jaglankę i jabłkiem i orzechami, ale dziś miałam ochotę na coś wytrawnego. Starta, duszona marchewka (do miękkości), z amarantusem ekspandowanym i podprażonymi ziarnami dyni i sezamu (niełuskanego). Wystarczy lekko posolić i jest pycha. :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *