Opublikowano Kategorie: na wynos/ na wycieczkęPrzepisyraw foodśniadaniaz owocami

Owsianka w słoiku na wynos – owocowa i kolorowa

Macie zdecydowanie za mało czasu i wciąż prosicie o przepisy śniadaniowe, które można przygotować poprzedniego dnia. Oto więc i ona: owsianka w słoiku na wynos – owocowa i kolorowa. :-) Zerknij też na moje pozostałe przepisy na owsiankę.

Owsianka w słoiku na wynos - owocowa i kolorowa

Na co?

Taka owsianka w słoiku nada się na pyszne i owocowe zdrowe śniadanie, które doda nam energii.

owocowa owsianka na wynos przepis prosty

Czego potrzebujesz?

Aby zrobić taką owsiankę w słoiku potrzebujesz blendera. I słoika oczywiście. Może być jakiś większy słoik po maśle orzechowym lub nie. ;-) Na pewno jakiś znajdziecie. Do rozdrobnienia pistacji przyda się np. moździerz.

owsianka na wynos z owocami prosty przepis

Owsianka w słoiku – składniki:

  • płatki owsiane (ilość zależna od wielkości słoika, u nas bezglutenowe),
  • 1 – 2 łyżeczki nasion chia,
  • 0,5 garści rodzynek,
  • mleko ryżowe waniliowe (ilość zależna od wielkości słoika),
  • mrożone truskawki (ilość zależna od wielkości słoika, u mnie ok. 215 g),
  • 1 banan,
  • 5 – 10 g niesiarkowanych wiórków kokosowych,
  • pół garści rozdrobnionych pistacji.

owsianka na wynos z owocami prosty przepis na śniadanie

Owsianka w słoiku – przygotowanie:

Wsypujemy taką ilość suchych płatków owsianych do słoika, aby objętościowo zajęły 1/4 naczynia. Dodajemy rodzynki i nasiona chia. Zalewamy wszystko mlekiem ryżowym do połowy wysokości słoika i wszystko mieszamy. Odstawiamy do lodówki na kilkadziesiąt minut (co 15 minut dobrze jest zamieszać).

Miksujemy mrożone truskawki z bananem na „sorbet” i następnie mieszamy go z wiórkami kokosowymi. Całość umieszczamy w słoiku. Posypujemy np. rozdrobnionymi w moździerzu pistacjami. Zamykamy słoik, wkładamy go do lodówki, a następnego dnia delektujemy się pysznym śniadaniem, kiedy tylko pozwoli nam czas. :-) A tu znajdziesz jeszcze inne zdrowe przekąski.

owsianka na wynos z owocami zdrowe śniadanie

Tu znajdziesz inne pomysły na zdrowe bezglutenowe śniadanie.

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (30 ocen, Średnia: 4,90 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

6 komentarzy do “Owsianka w słoiku na wynos – owocowa i kolorowa”

    1. Można kombinować z różnymi składnikami, dowolnie zmieniać owoce, rodzaj mleka roślinnego, dodawać różne bakalie orzechy. Płatki owsiane są świetne, ale nieraz robię takie coś też z płatkami teff czy wcześniej ugotowaną kaszą jaglaną, płatkami jaglanymi etc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *