Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyraw foodśniadania

Dip à la tzatziki: do sałatek, do grilla, do pieczywa

Dziś dip à la tzatziki – oczywiście bez dodatku jogurtu z mleka krowiego. Na bazie czego przygotowuję taki sos? Na bazie orzechów nerkowca. Są one dość miękkie i jasne, a więc doskonale pełnią swoją „jogurtową” rolę. :-)

weganski-dip-tzatziki-z-nerkowcow-fit-wersja-4

Na co?

Ten w 100% roślinny, bezglutenowy dip być może przyda Wam się jeszcze do długo-weekendowego grillowania, a jeśli nie do grillowanych warzyw to polecam szczególnie do sałatek i do pieczywa. Możecie go zrobić w nieco bardziej gęstej formie i wtedy posłuży Wam za pastę do kanapek. W takiej wersji również często praktykuję. :-) Taki dip to świetna, zdrowa przekąska na imprezę.

weganski-dip-tzatziki-z-nerkowcow-fit-wersja-11

Czego potrzebujesz?

Blendera, tarki do warzyw (tzw. duże oczka).

weganski-dip-tzatziki-z-nerkowcow-fit-wersja-10

Składniki:

  • 1,5 szklanki orzechów nerkowca (190 g),
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 surowy ogórek (300 g),
  • zioła i przyprawy: sól, pieprz, ulubiona mieszanka ziół (u mnie zielona czubryca),
  • sok z cytryny (ilość wedle uznania),
  • odrobina oliwy z oliwek,
  • mleko sojowe niesłodzone (ok. 100 g – ilość wedle uznania).

weganski-dip-tzatziki-z-nerkowcow-fit-wersja-7

Przygotowanie:

Orzechy nerkowca moczyć (min. 1-2 godziny).

Ogórka porządnie wymyć, obrać, a następnie zetrzeć na tarce (tzw. duże oczka). Pozostawić na drobnym sicie do odsączenia.

Odlać wodę z nerkowców i zblendować je razem z połową mleka sojowego, odrobiną soku z cytryny, czosnkiem, ziołami  przyprawami i odrobiną oliwy.

Po dokładnym zblendowaniu należy sprawdzić, czy poziom doprawienia nam pasuje. W razie potrzeby warto dodać ziół lub soku z cytryny. Dolewamy również pozostałą część mleka sojowego, aby osiągnąć oczekiwaną konsystencję. Blendujemy jeszcze chwilę.

weganski-dip-tzatziki-z-nerkowcow-fit-wersja-8

Masę wyłożyć do miski i wymieszać ze startym ogórkiem. Dip przechowywać w lodówce i podawać schłodzony.

Podawać go można do grillowanych lub surowych warzyw, do sałatek, do kanapek. A jeśli lubisz tego typu pasty to koniecznie spróbuj pasty do chleba „smalec z nerkowców”.

weganski-dip-tzatziki-z-nerkowcow-fit-wersja-3

Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się dietetyką, żywieniem i propagowaniem zdrowych nawyków. W skrócie: Pomagam ludziom lepiej żyć, dzięki temu że lepiej jedzą. Znajdziesz tu inspiracje zdrowotne, kulinarne i nie tylko.


Zasubskrybuj kanał YouTube AgaMaSmaka

Wolisz oglądać zamiast czytać?

Zasubskrybuj kanał YouTube

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *