Opublikowano Kategorie: do piciaprzekąski i przystawkiPrzepisyraw foodresztki z tygodniaśniadaniaz owocami

Antynowotworowy eliksir na odporność

Piszecie często, że trudno Wam przychodzi wdrożenie niektórych grup produktów. Bo to czasem bywa pracochłonne, bo zapominacie, bo nie lubicie smaku niektórych roślin. Dziś zatem kombinacja składników, która pita regularnie może pomóc we wzmocnieniu odporności, a także profilaktyce przeciwnowotworowej. Do tego wzbogaci Waszą dietę o warzywa kapustne i owoce jagodowe.

sok-z-mlodej-kapusty-z-owocami-zdrowy-przepis-33

Pisałam już kiedyś, że tzw. rośliny krzyżowe – kapustne powinny na stałe zagościć w naszym menu. To bardzo zdrowe warzywa, których działania antynowotworowego nie sposób przecenić. O owocach jagodowych też pisałam: wpływają pozytywnie na układ krążenia. Przeciwutleniacze zawarte w owocach jagodowych pomagają nam zachować młodość gdyż spowalniają procesy starzenia. Pierwsze truskawki już się pojawiły więc nie mogłam ich nie wykorzystać w nowym przepisie. Tym bardziej, że owoce jagodowe nie są zbyt słodkie więc nie podbijają ilości cukru w soku.

sok-z-mlodej-kapusty-z-owocami-zdrowy-przepis-3

Na co?

Taki sok to doskonały dodatek do śniadania (zarówno pierwszego jak i drugiego). A może przygotujesz sobie taki zdrowy sok na podwieczorek? To również świetny napój na upały.

sok-z-mlodej-kapusty-z-owocami-zdrowy-przepis-31

Czego potrzebujesz?

Wydajnej wyciskarki do owoców i warzyw. Ja użyłam wyciskarki firmy Omega Sana EUJ-707. Więcej o niej przeczytasz w artykule na temat moich doświadczeń z tym urządzeniem.

sok-z-mlodej-kapusty-z-owocami-zdrowy-przepis-7

Składniki:

  • 1/4 małej białej kapusty (bez głąba, u mnie 370 g),
  • 1 papryka czerwona,
  • 200 g truskawek (jeśli są wiadomego pochodzenia to mogą być z szypułkami),

sok-z-mlodej-kapusty-z-owocami-zdrowy-przepis-13

  • 3 jabłka,
  • 1 gruby plaster imbiru.

sok-z-mlodej-kapusty-z-owocami-zdrowy-przepis-23

Przygotowanie:

Warzywa i owoce należy dokładnie umyć i przygotować do wyciśnięcia. Ja użyłam sita o dużych otworach, a więc takiego, który pozwala nam na zachowanie części błonnika z warzyw i owoców. Dzięki temu sok nie jest idealnie klarowny, ale za to zdrowszy. Jeśli Twoja wyciskarka zakłada również taką opcję to koniecznie z niej skorzystaj. I pij na zdrowie. :-) Z podanych ilości otrzymasz 2-3 porcje soku. Zakładając oczywiście, że wydajność Twojej wyciskarki będzie zbliżona do testowanej przeze mnie Sany.

sok-z-mlodej-kapusty-z-owocami-zdrowy-przepis-28

Wyciskarkę firmy Omega - Sana EUJ-707 testowałam dzięki EUJUICERS.COM, ekspertom w zakresie sokowirówek i wyciskarek do warzyw i owoców. Jest to polski przedstawiciel międzynarodowej firmy, która jest największym w Europie dystrybutorem tego typu urządzeń. Warto odwiedzić ich stronę, aby zapoznać się z możliwymi opcjami- znajdziecie tam sporo informacji oraz filmików, które mogą okazać się bardzo pomocne przy wyborze wymarzonego sprzętu do soków. Ja swój już wybrałam. Przepadłam z kretesem. ;-)
Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (36 ocen, Średnia: 4,47 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *