Opublikowano Kategorie: do piciaPrzepisyraw foodśniadaniaz owocamizdrowe słodkości

Koktajl arbuzowy z żelazem i kwasami omega

Ten koktajl może nie wygląda, ale za to smakuje i dobrze robi naszemu zdrowiu. Powstaje w wyniku zmieszania zieleni i czerwieni. Dziś znowu bogactwo składników obfitujących w żelazo i witaminę C. W bonusie kwasy omega, bo o to dbam każdego dnia.

koktajl-arbuzowy-z-zelazem-pietruszka-4

Na co?

Takie koktajl to dobry wybór na pierwsze lub drugie śniadanie lub po prostu na popołudniową, energetyczną przekąskę.

Czego potrzebujesz?

Blendera i ew. młynka do kawy.

koktajl-arbuzowy-z-zelazem-pietruszka-2

Składniki:

  • 2 garście pestek dyni (45 g),
  • 2 łyżki siemienia lnianego (15 g),
  • 1 porządna garść zielonej natki pietruszki (25 g),
  • 1 gruszka,
  • 1 banan,
  • 0,5 małego arbuza wraz z pestkami (u mnie było dokładnie 615 g),
  • sok z połowy cytryny (lub nieco mniej – wedle uznania).

koktajl-arbuzowy-z-zelazem-pietruszka-1

Przygotowanie:

Pestki dyni i siemię lniane mielimy.

Blendujemy wszystkie owoce ze zmielonymi pestkami dyni i siemieniem lnianym.

Ja arbuza wrzucam razem z pestkami (są bogate w magnez, cynk, żelazo, witaminy z grupy B). Jeśli masz słaby blender to nie wiem czy da radę z pestkami więc zadecyduj czy możesz sobie na nie pozwolić. ;-)

Z podanych ilości otrzymasz 2-3 porcje.

Smacznego!

koktajl-arbuzowy-z-zelazem-pietruszka-3

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (32 ocen, Średnia: 4,20 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *