Opublikowano Kategorie: do piciaPrzepisyraw foodśniadaniaz owocami

Zielony koktajl na mocne kości

Był już koktajl pełen żelaza to przyda się koktajl na mocne kości. Pewnie to nie ostatni tego typu przepis. Głównie z tej przyczyny, że wiele osób ma problem z pewnymi składnikami odżywczymi w diecie. Problemy te zaczynają się już właściwie w wieku dziecięcym, kiedy to zarówno żelaza jak i np. wapnia w diecie bywa za mało. Ale wracamy do kości. Poziom jakich składników jest dla nich bardzo istotny? Wapń, magnez, witamina D, witamina K, ale przyda się także chociażby witamina C i kwas foliowy. I wszystko znajdziecie w tym koktajlu.

zielony-koktajl-na-mocne-kosci-z-rukola-5

Na co?

Koktajl idealny na wzmocnienie kości, a więc na uzupełnienie diety w wapń (znajdziesz go w mleku roślinnym fortyfikowanym wapniem oraz sezamie), magnez (znajdziesz go w ziarnach konopi, ale przede wszystkim w bananach, w których jest również witamina B6 ułatwiająca wchłanianie tegoż), witaminę D (znajdziesz ją w we wspomnianym mleku). Do tego uzyskasz trochę kwasu foliowego z rukoli i witaminy C z kiwi. Cóż za obfitość, prawda? ;-) A te ziarna konopi to o tyle istotne, że w sezamie mamy sporo kwasów omega 6, a więc warto dodać również omega 3 dla równowagi w przyrodzie. Zielone koktajle pozwalają przemycić naprawdę bardzo dużo wartościowych składników.

zielony-koktajl-na-mocne-kosci-z-rukola-9

Zerknij jeszcze koniecznie na mój wpis: co zamiast owsianki na śniadanie.

Czego potrzebujesz?

Blendera lub innego urządzenia wysokoobrotowego, a jeśli Twój blender nie radzi sobie z ziarnami to użyj jeszcze młynka elektrycznego do zmielenia sezamu.

zielony-koktajl-na-mocne-kosci-z-rukola-1

Składniki:

  • 1 porządna garść rukoli,
  • 2 duże, dojrzałe banany,
  • 2 dojrzałe kiwi,
  • 1 łyżka sezamu niełuskanego,
  • 2 szklanki mleka sojowego niesłodzonego, wzbogacanego wapniem i witaminą D (zerknij na skład),
  • 1 łyżka łuskanych ziaren konopi (jeśli nie masz to dodaj np. świeżo zmielonego siemienia lnianego lub nasion chia, które będą dodatkowym źródłem wapnia i omega 3).

zielony-koktajl-na-mocne-kosci-z-rukola-3

Przygotowanie:

Sezam mielimy w młynku do kawy.

Wszystkie składniki blendujemy na gładki koktajl.

Pijemy ze smakiem. :-)

Z podanych ilości składników otrzymasz porcję dla dwóch osób.

zielony-koktajl-na-mocne-kosci-z-rukola-2

Tu znajdziesz inne pomysły na zdrowe bezglutenowe śniadanie.

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (24 ocen, Średnia: 4,90 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

7 komentarzy do “Zielony koktajl na mocne kości”

    1. Używam różnych. Ważne, żeby zawierało wapń, dobrze jeśli ma wit. B12 i D. I bardzo ważne, żeby nie zawierało substancji słodzących. Aktualnie mam to z Lidla. ma całkiem dobrą cenę w porównaniu do innych marek.

      1. dziękuję za odpowiedź! bałam się, że trzeba je będzie wyłuskać jakoś czy coś :)

    1. Myślę, że każde niesłodzone z dodatkiem wapnia będzie ok, a więc np. migdałowe, kokosowe, konopne (choć akurat nie spotkałam fortyfikowanego wapniem) ew. jeśli możesz gluten to owsiane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *