Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjeobiadyprzekąski i przystawkiPrzepisyresztki z tygodnia

Jednogarnkowy gulasz z bakłażanem – zdrowe i szybkie jedzenie na dwa dni

Moja dewiza: „im prościej tym lepiej” nigdy mnie nie zawodzi. Oto bardzo proste w przygotowaniu danie, które smakuje znakomicie. Na drugi dzień jest jeszcze lepsze, więc nie zapomnij przygotować go więcej. Ja przygotowuję go zawsze więcej. I zawsze okazuje się, że znika szybciej niż wstępnie wskazywałaby na to ilość.

Jednogarnkowy gulasz z bakłażanem wegański bezglutenowy

Na co?

Danie świetne na obiad i kolację. Jeśli wyjdzie Ci za dobre, rodzina upomni się o nie również na śniadanie.

roślinny gulasz z bakłażanem wegański bez glutenu

Czego potrzebujesz?

Przyda się duży wok. To zdecydowanie najlepsza i najwygodniejsza opcja.

potrawka warzywna z bakłażanem i ciecierzycą

Gulasz jednogarnkowy z bakłażanem – składniki:

  • 3 niewielkie bakłażany,
  • 1 butelka passaty pomidorowej bez dodatków (ok. 700 g),
  • 0,5 kilo małych lub średnich pieczarek,
  • 1 duża cebula (lub więcej – jeśli lubisz),
  • ok. 500 g ugotowanej ciecierzycy (waga ugotowanej, może być też z puszki, ale wtedy trzeba dobrze ją przepłukać pod bieżącą wodą),
  • kilka ząbków czosnku,
  • zioła i przyprawy: zielona czubryca (przeczytaj, czym jest zielona czubryca), sos sojowy (u mnie bezglutenowy – Tamari), pęczek świeżej natki pietruszki, kurkuma, pieprz,
  • oliwa z oliwek – jeśli ograniczasz ilość tłuszczu dodaj jej tylko odrobinę, a ja tu dodałam jej trochę więcej niż zwykle, bo bakłażana lubię „na tłusto”.

wegański i bezglutenowy gulasz z bakłażanem i ciecierzycą

Gulasz jednogarnkowy z bakłażanem – przygotowanie:

Cebulę obrać, pokroić i dusić w niewielkiej ilości wody. Wodę w razie potrzeby dolewać.

Do uduszonej cebuli dodać jeszcze trochę wody, pokrojonego w kostkę bakłażana, pieczarki (jeśli były malutkie jak krasnoludki to nie trzeba ich kroić, jeśli były średniej wielkości to warto pokroić w ćwiartki), kilka zmiażdżonych/pokrojonych ząbków czosnku, duuużo czubrycy zielonej, sos sojowy, kurkumę, pieprz i niech się wszystko pięknie dusi.

Podczas duszenia sprawdzać, ile jest wody. Ważne, żeby nic nie przywierało. Swoją drogą pieczarki też puszczą trochę soku.

Po ok. 10 minutach intensywnego duszenia dodać ugotowaną ciecierzycę, passatę i pokrojoną natkę pietruszki oraz oliwę. Porządnie wymieszać i dusić jeszcze przez kilka minut.

Można podawać jako samodzielne danie. Jeść ze smakiem. Jak się następnego dnia „przeżre” to jest jeszcze lepsze niż ustawa przewiduje.

Na zdrowie!

proste danie z ciecierzycą na dwa dni

 

Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się propagowaniem zdrowego odżywiania, wspierając innych w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji żywieniowych i zdrowotnych.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

2 komentarzy do “Jednogarnkowy gulasz z bakłażanem – zdrowe i szybkie jedzenie na dwa dni”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oceń: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 ocen, Średnia: 5,00 z 5)