Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjeobiadyPrzepisyresztki z tygodnia

Lekko pikantne warzywa z dzikim ryżem i pestkami dyni

Dziś bardzo szybkie (ale jakże aromatyczne!) danie obiadowe, ale nie tylko. Sprawdzi się również wspaniale jako zdrowa kolacja. Bardzo brakuje mi owoców i warzyw dostępnych w sezonie letnim, ale okazuje się, że również w miesiącach jesienno-zimowych może być kolorowo i wartościowo. Przy tym jak zawsze: danie szybkie i bardzo łatwe w przygotowaniu.

pikantne-warzywa-z-dzikim-rzyem-i-pestkami-dyni-bez-glutenu-przepis-4

Na co?

Na obiad lub kolację, pełną witamin oraz różnych smaków. Warzywa (marchew, cebula, papryka) dają odrobinę słodkości, a dziki ryż orzechowego posmaku. Jeśli nie próbowaliście dzikiego ryżu to koniecznie spróbujcie. Nie jest to gatunek ryżu uprawiany w Chinach, a rodzaj amerykańskiej trawy, bogaty w witaminy i białko. Polecany szczególnie na wzmocnienie organizmu.
pikantne-warzywa-z-dzikim-rzyem-i-pestkami-dyni-bez-glutenu-przepis-3

Czego potrzebujesz?

Do warzyw: wok, do ugotowania ryżu: garnek. Do tego potrzebna obieraczka do warzyw.
pikantne-warzywa-z-dzikim-rzyem-i-pestkami-dyni-bez-glutenu-przepis-2

Składniki:

  • 200 g dzikiego ryżu,
  • 2 spore marchewki,
  • 2 czerwone papryki,
  • 1 bakłażan,
  • 4 małe cebule,
  • oliwa z oliwek,
  • pestki dyni (najlepiej prażone z odrobiną soli),
  • ocet balsamiczny (2 małe łyżeczki),
  • zioła i przyprawy: 1 pęczek natki pietruszki, czosnek niedźwiedzi, sól himalajska lub morska, pieprz, papryka ostra, kurkuma.
pikantne-warzywa-z-dzikim-rzyem-i-pestkami-dyni-bez-glutenu-przepis-1

Przygotowanie:

Ryż gotujemy zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu (na moim opakowaniu: 20 minut). :-)

Cebule obieramy i kroimy drobno, a następnie szklimy w emulsji składającej się z wody i oliwy z oliwek. Obieramy marchewki i obieraczką „kroimy” je w paski, wrzucamy do cebuli. Kroimy paprykę i bakłażana w większą kostkę i po jakichś 10 minutach dorzucamy do cebuli i marchewek. Dusimy, dolewając w razie potrzeby wodę i ewentualnie odrobinę oliwy z oliwek. Gdy warzywa zaczną lekko mięknąć dodajemy przyprawy i pestki dyni, a także dwie łyżeczki octu balsamicznego. Na sam koniec wsypujemy do woku drobno posiekaną natkę pietruszki, ugotowany dziki ryż. Wszystko dokładnie mieszamy.

Zerknij na pozostałe proste i zdrowe dania z ryżem.

 

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (43 ocen, Średnia: 4,88 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *