Opublikowano Kategorie: na wynos/ na wycieczkęPrzepisyzdrowe słodkości

Sycący chlebek bananowy – na głód w plenerze, pracy i szkole

Jeśli szukacie pomysłu na coś sycącego do zabrania ze sobą do szkoły, pracy czy na wycieczkę to oto szybki pomysł. Chlebek bananowy, zwarty, solidny, sycący, a do tego pysznie bananowy. Możecie go zjeść z musem ze świeżych owoców (my najczęściej jemy go właśnie w takim towarzystwie) albo z domowymi powidłami.

sycacy-chlebek-bananowy-weganski-przepis-1

Na co?

Na drugie śniadanie, na przegryzkę, na podwieczorek, do zabrania ze sobą do szkoły czy też pracy.

sycacy-chlebek-bananowy-weganski-przepis-10

Czego potrzebujesz?

Młynka do zmielenia siemienia lnianego, a także urządzenia wysokoobrotowego/ robota do wyrobienia ciasta.

sycacy-chlebek-bananowy-weganski-przepis-2

Składniki:

  • 3 – 4 banany (350 g),
  • 5 łyżek siemienia lnianego,
  • 25 g syropu daktylowego (lub więcej jeśli lubisz bardzo słodkie ciasta),
  • 280 g mąki kukurydzianej,
  • 1 jabłko,
  • 1 łyżeczka kopiasta proszku do pieczenia (u mnie bio i bezglutenowy),
  • 100 g mleka roślinnego (u mnie sojowe, przy 100 g mleka chlebek wychodzi zwarty i „chlebowy” – oczywiście możesz samodzielnie regulować ilość płynu),
  • szczypta soli.

sycacy-chlebek-bananowy-weganski-przepis-5

Przygotowanie:

Siemię lniane mielimy. Łączymy wszystkie składniki i wyrabiamy ciasto w robocie. Ciasto wykładamy do płaskiej foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Ja użyłam takiej niskiej, prostokątnej (25 x 20 cm). Jabłko obieramy i kroimy, a kawałki jabłka umieszczamy w cieście. Pieczemy w temperaturze 175 stopni przez ok. 45 minut (grzanie dolne).

sycacy-chlebek-bananowy-weganski-przepis-8

Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się propagowaniem zdrowego odżywiania, wspierając innych w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji żywieniowych i zdrowotnych.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

8 komentarzy do “Sycący chlebek bananowy – na głód w plenerze, pracy i szkole”

  1. właśnie wypieki z mąki kukurydzianej są bardzo sycące, a przy tym mają ciekawy smak :) ten chlebek na pewno zawojowałby moim podniebieniem :D

  2. jak to mozliwe, ze w przepisie jest az cale opakowanie proszku do pieczenia? Czy zwykly proszek zamiast bio nieglutenowego nie zaszkodzi w takiej ilosci?

    1. Aleks, nic się złego nie stanie jeśli wsypiesz więcej proszku, poza tym, że będzie wyczuwalny w cieście, a to nie jest fajne. Ale masz rację- wkradł się błąd w przepisie. Widocznie chciałam napisać, że ok. 1/4 opakowania i dlatego napisałam sobie na brudno ile miało opakowanie. A opakowania proszku, który zwykle kupuję mają 17 g. Więc dzięki za zwrócenie uwagi i dobrze, że napisałeś. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ocena: 1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...