Opublikowano Kategorie: kolacjena wynos/ na wycieczkę

Pasta z brokuła i ciecierzycy na warzywny głód

Kiedy wróciłam z urlopu, uświadomiłam sobie, że moje kubki smakowe zmieniły się w ciągu kilku lat bezpowrotnie. Najbardziej brakowało mi bowiem na wyjeździe wakacyjnym… warzyw obrobionych termicznie. Szczególnie tęskniłam za zupami i pastami warzywnymi z roślinami strączkowymi. Więc oto pierwsza, prosta pasta warzywna, którą przygotowałam sobie na dwa dni tuż po przyjeździe.

Kanapkowa pasta z brokuła i ciecierzycy

Na co?

Taka pasta z brokuła i ciecierzycy jest idealnym towarzystwem dla warzyw pokrojonych w słupki. Zjadłam ją ostatnio z pokrojonymi, surowymi korzeniami (marchewką, pietruszką i selerem). Jeśli chcesz, możesz zjeść ją również do pieczywa.

Ta prosta pasta kanapkowa jest dobrym źródłem żelaza i witaminy C (za sprawą ciecierzycy, natki pietruszki i brokuła). Nadaje się do zabrania ze sobą do szkoły czy pracy. Jest idealna na śniadanie lub kolację, ale również na obiad. Ja często wyjadam resztki takich past na obiad, jako dodatek np. do kaszy z warzywami.

Pasta do kanapek z brokuła i ciecierzycy

Czego potrzebujesz?

Taką pastę z brokuła i ciecierzycy przygotujesz mając do dyspozycji blender, patelnię i garnek do gotowania na parze. Jeśli nie masz tego ostatniego to wystarczy, jeśli użyjesz normalnego garnka z durszlakiem (metalowym sitkiem) i przykrywką.

Pasta do chleba z brokuła i ciecierzycy

Pasta z brokuła i ciecierzycy – składniki:

  • różyczki z 1 brokuła,
  • 2 szklanki ciecierzycy ugotowanej lub z puszki (jeśli użyjesz takiej z puszki to porządnie ją przepłucz pod bieżącą wodą),
  • 1 szklanka małych, zielonych oliwek bez pestek,
  • pęczek natki pietruszki,
  • 2 małe cebule,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • zioła i przyprawy: 2 łyżeczki lubczyku, sól i pieprz do smaku, ale możesz oczywiście doprawić jak lubisz.

wegańska pasta do chleba z brokuła i ciecierzycy

Pasta z brokuła i ciecierzycy – przygotowanie:

Jeśli używasz ciecierzycy z puszki to przepłucz ją po bieżącą wodą.

Różyczki brokuła dokładnie umyj i ugotuj na parze (wystarczy przez kilka minut, maksymalnie do 10, a 5 jeśli masz mocny blender).

Cebule obierz, pokrój i uduś w niewielkiej ilości wody na patelni.

Natkę pietruszki pokrój, wcześniej usuwając najtwardsze łodygi.

Zblenduj ze sobą wszystkie składniki. Jedz ze smakiem, warzywami i ewentualnie pieczywem lub jako dodatek do dań obiadowych (zamiast kotleta). :-)

wegańska i bezglutenowa zdrowa pasta do chleba z brokuła i ciecierzycy

Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się propagowaniem zdrowego odżywiania, wspierając innych w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji żywieniowych i zdrowotnych.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ocena: 1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...