Opublikowano Kategorie: Przepisyśniadaniaz owocamizdrowe słodkości

Owsianka z nasionami chia, amarantusem i owocowym musem

Owsianka może się znudzić każdemu i jest do zupełnie zrozumiałe. Warto kreatywnie urozmaicać nasze codzienne posiłki, włączać nowe składniki do znanych i lubionych potraw. Najgorsze co może nam się przytrafić to ciągła powtarzalność tego, co jemy. Po pierwsze: jedzenie powinno sprawiać nam przyjemność, a po drugie: urozmaicenie to gwarancja tego, że zapewnimy sobie wszystko to, co nasz organizm musi otrzymać wraz z pokarmem.

zdrowa-owsianka-z-nasionami-chia-amarantusem-i-owocowym-musem-2

Na co?

Na śniadanie – urozmaicone oczywiście.

Czego potrzebujesz?

Blendera, trzepaczki.

zdrowa-owsianka-z-nasionami-chia-amarantusem-i-owocowym-musem-4

Składniki:

  • ok. 120 ml mleka roślinnego,
  • 1 płaska łyżka nasion chia,
  • 10 łyżek płatków owsianych (u nas bezglutenowe; zerknij też na moje przepisy na owsiankę),
  • 0,5 szklanki mleka roślinnego,
  • 2 szklanki świeżych malin lub innych owoców,
  • 1 duży, dojrzały banan,
  • 1/3 szklanki mleka roślinnego,
  • amarantus ekspandowany lub np. ekspandowana kasza jaglana lub gryka (taka w formie kuleczek).

zdrowa-owsianka-z-nasionami-chia-amarantusem-i-owocowym-musem-3

Przygotowanie:

Pogrupowałam składniki, które należy przygotować łącznie i tak:

Mleko roślinne mieszamy z nasionami chia, odkładamy do lodówki (co jakieś 15-30 minut można je jeszcze z 2-3 razy zamieszać trzepaczką, żeby się nie „zbiły”) i zostawiamy je na noc w lodówce. Płatki owsiane namaczamy również na noc.

Następnego dnia rano wodę z płatków odlewamy, płatki płuczemy dokładnie i gotujemy wraz z mlekiem roślinnym (3-5 minut). Płatki powinny być gęste, a w razie potrzeby można dodać trochę wody. Namoczone w mleku roślinnym nasiona chia mają już „kisielowatą” konsystencję i o to nam właśnie chodziło.

Maliny miksujemy z bananem i mlekiem roślinnym (dla mnie mus był wystarczająco słodki. Jeśli dla Was nie będzie to możecie dodać do niego daktyle lub inne suszone owoce uprzednio namoczone).

Wszystko układamy warstwami w miseczce lub innym naczyniu, a jedną z warstw stanowić może oczywiście amarantus, proso lub gryka ekspandowana. Proponowana kolejność: płatki owsiane, amarantus, kisiel z nasion chia, mus owocowy. Ja wrzucam różnie, za każdym razem inaczej, bo za każdym razem wpadam na inny pomysł i używam innych składników.

zdrowa-owsianka-z-nasionami-chia-amarantusem-i-owocowym-musem-1

Ocena czytelników: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Brak ocen artykułu)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

1 komentarz do “Owsianka z nasionami chia, amarantusem i owocowym musem”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *