Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyraw foodśniadania

Guacamole po polsku

Po pierwsze mam już dość tej zimy, która jeszcze na domiar złego zimą do końca nie jest. Po drugie ostatnio trafiłam w Internecie na cudowne zdjęcia guacamole, ale oczywiście nie dysponowałam świeżą kolendrą i (nawet) nie miałam czerwonej cebuli. Musiałam wykorzystać to, co akurat znajduje się w lodówce, więc powstała potrawa z cyklu „resztki z tygodnia”, bo guacamole musiało być! Guacamole, dla niewtajemniczonych, to rodzaj meksykańskiego sosu, który jest częstym dodatkiem do przystawek. Jego głównym składnikiem jest awokado. Ja zachęcam do robienia guacamole do pieczywa, wafli (np. ryżowych), krakersów (nada się doskonale na imprezę). To naprawdę fajny, „wiosenny” smak, osiągalny w środku zimy. :-)

guacamole-po-polsku-prosty-przepis-zdrowy-bez-glutenu-1

Na co?

Na śniadanie, na przekąskę, na kolację, na imprezę, jako przystawka. Zastosowań jest wiele, a moja wersja guacamole to przede wszystkim bomba z witaminą C oraz kwasami tluszczowymi omega 3.

Czego potrzebujesz?

Miski wraz z widelcem i nożem.

guacamole-po-polsku-prosty-przepis-zdrowy-bez-glutenu-2

Składniki:

  • 2 szt. dojrzałego awokado,
  • 3 kawałki suszonego pomidora,
  • sok z połowy cytryny lub limonki (może być ewentualnie mniej, jeśli nie lubisz kwaśnego smaku),
  • 1-2 łyżki drobno posiekanej cebuli (białej lub czerwonej),
  • 1 mały pęczek natki pietruszki,
  • 4 łyżki oliwy,
  • sól oraz pieprz,
  • syrop klonowy (opcjonalnie do przełamania kwaśnego smaku cytryny, może być także inna substancja słodząca).

Przygotowanie:

Awokado obieramy, wyjmujemy pestkę, a następnie rozgniatamy widelcem w misce. Dodajemy sok z cytryny (jeśli lubisz kwaśny smak to sok z połowy cytryny, a jeśli nie to trochę mniej). Mieszamy. Dzięki dodaniu soku z cytryny na samym początku nasze awokado zachowa swój piękny kolor.
Drobno siekamy pomidora suszonego, cebulę i pietruszkę. Dodajemy do awokado wraz z oliwą, solą oraz pieprzem. Dokładnie mieszamy. Odstawiamy do lodówki na ok. 15 minut. Po tym czasie smaki zaczną już się cudownie, wiosennie łączyć i nasz pasto – sos gotowy!
Tu znajdziesz inne pomysły na szybkie i zdrowe jedzenie.
guacamole-po-polsku-prosty-przepis-zdrowy-bez-glutenu-3
Jeśli potrzebujesz więcej inspiracji, zerknij koniecznie na wpis: co zamiast masła?
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się dietetyką, żywieniem i propagowaniem zdrowych nawyków. W skrócie: Pomagam ludziom lepiej żyć, dzięki temu że lepiej jedzą. Znajdziesz tu inspiracje zdrowotne, kulinarne i nie tylko.


Zasubskrybuj kanał YouTube AgaMaSmaka

Wolisz oglądać zamiast czytać?

Zasubskrybuj kanał YouTube

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *