Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyśniadania

Hummus z pieczoną papryką

Hummus z pieczoną papryką to wspomnienie minionego lata i odwiedzin Poznania. Byliśmy tam na Targu Śniadaniowym i mieliśmy możliwość skosztowania wielu tamtejszych pyszności. Był także pyszny hummus z papryką. Mój smakuje nieco inaczej, bo jest mój, ale myślę (i mam nadzieję), że wcale nie gorzej.

hummus-z-papryka-prosty-przepis-zdrowy-bez-glutenu-1

Na co?

Na imprezę, do towarzystwa, do posiłku, na kanapki, jako dip czyli jak to hummus ma w zwyczaju! :-)

Czego potrzebujesz?

Blendera lub miksera. Przyda się również garnek do ugotowania cieciorki i piekarnik wraz z blachą i papierem do upieczenia papryki.

Składniki:

  • 1 szklanka ciecierzycy (po ugotowaniu ok. 2-2,5 szklanki),
  • 2 papryki czerwone,
  • sok wyciśnięty z połowy cytryny,
  • 3 ząbki czosnku,
  • 2 łyżki tahiny/ tahini/ pasty sezamowej (czystej bez żadnych dodatków),
  • sól himalajska lub morska i zioła (wybrane; ja zastosowałam „posypkę do kanapek”, w której znalazły się m.in.: pietruszka, koperek, czosnek niedźwiedzi, owoce rokitnika, pokrzywa itp.),
  • odrobina syropu klonowego,
  • woda wymieszana z niewielką ilością oliwy (razem ok. 0,5 szklanki).hummus-z-papryka-prosty-przepis-zdrowy-bez-glutenu-3

Przygotowanie:

Ciecierzycę moczymy najlepiej przez całą noc. Wodę odlewamy, przepłukujemy ziarno i gotujemy do miękkości.
Z papryki usuwamy gniazdo nasienne, kroimy i pieczemy w piekarniku przez ok. 45 min. w temp. ok. 150 stopni. Studzimy.
Przystępujemy do blendowania/ miksowania. Zaczynamy od tych bardziej płynnych i miękkich składników. Chodzi zatem o wszystko oprócz cieciorki. Kiedy stworzymy już ten jakże aromatyczny sos dodajemy stopniowo cieciorkę. 0,5 szklanki, a następnie miksujemy, a później kolejne pół szklanki. Stopniowo: od najniższych do nieco większych obrotów. Staramy się zmiksować wszystko na gładką masę, a więc jeśli nie mamy ekstra maszyny to może to potrwać kilka dobrych minut.

Podajemy z chlebem, surowymi warzywami (np. słupki marchewki, selera, pietruszki), bądź jako dodatek do krakersów, czy innych słonych wypieków.

Potrzebujesz więcej inspiracji? Przeczytaj jak zrobić dobry hummus w 10 odsłonach.

hummus-z-papryka-prosty-przepis-zdrowy-bez-glutenu-2

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (30 ocen, Średnia: 4,20 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

2 komentarzy do “Hummus z pieczoną papryką”

  1. dzień dobry, dziekujemy za przepis jednak dodalismy 0,5 szklanki oliwy i hummus wyszedl bardzo niesmaczny, strasznie oleisty i tlusty. Kolejny hummus zrobilismy bez oliwy tylko dodalismy wode i zdecydowanie lepiej!

    pozdrawiamy Sylwia i Kuba :)

    1. Cześć Sylwio i Kubo! Dzięki za słuszną uwagę. Stanowczo za dużo tej oliwy. To stary przepis i wtedy jeszcze stosowałam więcej tłuszczu. Teraz też robię z wodą. Uściski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *