Opublikowano Kategorie: drugie daniaobiadyPrzepisy

Super spaghetti na super obiad w 15 minut

Dziś wspaniałe spaghetti, które (mam nadzieję) urzeknie Was nie tylko smakiem, kolorem, ale także składnikami. Rukola, wcześniej znana jako rukiew siewna, należy do warzyw kapustnych, co czyni ją bardzo istotnym elementem naszej diety. Nie tylko ze względu na obecność witamin i minerałów, ale również na profilaktykę antynowotworową. Ja dziś postanowiłam dorzucić do niej pestki dyni (doskonałe źródło żelaza), czosnek i chlorellę. Mistrzowski obiad w zaledwie 15 minut, a więc po prostu: zdrowy fast food.

makaron-z-pesto-z-chlorella-przepis-6

Na co?

Sprawdzi się jako szybki i odżywczy obiad lub zdrowa kolacja.
makaron-z-pesto-z-chlorella-przepis-5

Czego potrzebujesz?

Blendera/ miksera. Jeśli twój sprzęt jest słaby to użyj do zmielenia pestek dyni młynka.
makaron-z-pesto-z-chlorella-przepis-7

Składniki:

  • 100 g pestek dyni,
  • 125 g rukoli (1 opakowanie),
  • 100 g dobrej jakości oliwy z oliwek,
  • 1 łyżeczeka chlorelli (ja użyłam chlorelli w proszku firmy Purella Food),
  • 2 ząbki czosnku,
  • sok z cytryny (do smaku),
  • odrobina syropu klonowego lub daktylowego (do smaku),
  • zioła i przyprawy: sól, pieprz, ulubione zioła (u mnie: zielona czubryca),
  • makaron spaghetti (u nas bezglutenowy).

makaron-z-pesto-z-chlorella-przepis-4

Przygotowanie:

Pestki dyni moczymy (najlepiej przez kilka godzin) i/lub przepłukujemy porządnie bieżącą wodą. Rozpoczynamy miksowanie składników pesto. Najpierw rozdrabniamy (mielimy/ miksujemy) pestki. Następne dodajemy oliwę, rukolę (uprzednio lekko przelewamy ją wrzątkiem), chlorellę, odrobinę soku z cytryny, czosnek, syrop klonowy i zioła oraz przyprawy. Wszystko blendujemy aż do osiągnięcia oczekiwanej konsystencji.
makaron-z-pesto-z-chlorella-przepis-2
Mieszamy z ciepłym, świeżo ugotowanym makaronem (w naszym przypadku bezglutenowym).

makaron-z-pesto-z-chlorella-przepis-8

Z podanych składników wychodzi porcja dla 2 – 3 osób.

Tu znajdziesz inne szybkie i zdrowe dania z makaronem.

Wpis powstał we współpracy z Purella Food.
Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (23 ocen, Średnia: 4,90 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

4 komentarzy do “Super spaghetti na super obiad w 15 minut”

    1. Tak, suplementuję i uważam, że jeśli jest się na diecie wegańskiej to należy ją suplementować. Jeśli chodzi o witaminę B12 w chlorelli to są dwie kwestie: jedna to ilość spożywanej przez nas chlorelli, a druga dostępność B12 z chlorelli. Wspierająco więc jak najbardziej chlorella może być źródłem B12 w diecie, ale suplementacji bym nie odrzucała. No i co jakiś czas warto jednak zweryfikować w badaniach czy nie mamy niedoboru witaminy B12, bo jej wchłanianie jest dość skomplikowane i u różnych osób bywa różnie.

      1. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Uwielbiam twoje przepisy, pyszne i łatwe! Pozdrawiam serdecznie! :)

      2. Cieszę się, że się przydają. Pozdrawiam ciepło. Choć może lepiej chłodno pozdrawiam- przy tym upale. ;-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *