Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjena wynos/ na wycieczkęobiadyPrzepisyresztki z tygodnia

Jaglano-dyniowe kotleciki bez mąki

Królowa kasz (jaglana) i królowa jesieni (dynia) w jednym przepisie. To kolejny pomysł na kotleciki bardzo praktyczne, pyszne i zdrowe. Za jesienią jako porą roku nie przepadam, ale za jesienną kuchnią a i owszem. :-)

jaglano-dyniowe-kotleciki-bez-maki-prosty-zdrowy-przepis-9

Na co?

To kotleciki, które świetnie sprawdzą się na obiad, kolację, ale również można je zabrać do szkoły czy pracy. Spieczona skórka sprawia, że trzymają się fajnie i ja bardzo chętnie jem je na zimno. Więc z powodzeniem można przygotować je jako jedną z przekąsek dla gości.

jaglano-dyniowe-kotleciki-bez-maki-prosty-zdrowy-przepis-6

Czego potrzebujesz?

Urządzenia wysokoobrotowego/ blendera. Jeśli masz słaby blender to przyda się też elektryczny młynek do kawy do zmielenia słonecznika. Koniecznie musisz mieć też piekarnik, blachę i papier do pieczenia.

jaglano-dyniowe-kotleciki-bez-maki-prosty-zdrowy-przepis-5

Składniki:

  • 100 g suchej kaszy jaglanej (u mnie to ok. połowy szklanki, po ugotowaniu ok. 280 g, koniecznie przeczytaj, jak gotować kaszę jaglaną),
  • pół dyni hokkaido (u mnie wyszło ok. 1,1 kg surowej, 530 g pieczonej),
  • 1 szklanka słonecznika (140 g),
  • 100 g suszonych pomidorów z oleju (u mnie ok. 10 szt.),
  • 3 duże ząbki czosnku,
  • zioła i przyprawy: 1 płaska łyżeczka soli, porządna ilość majeranku, garść posiekanej natki pietruszki pozbawionej najgrubszych łodyg,
  • odrobina oleju dobrze znoszącego wysokie temperatury do wysmarowania papieru, żeby nie przywierały.

jaglano-dyniowe-kotleciki-bez-maki-prosty-zdrowy-przepis-1

Przygotowanie:

Najlepiej poprzedniego dnia:

Dynię umyć, przekroić, pokroić w kawałki, usunąć pestki. Położyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w temp. 200 stopni przez ok. 20 minut. Ostudzić. Przechowywać w lodówce.

Kaszę jaglaną ugotować. Jeśli nie wiesz jak to koniecznie przeczytaj, jak ugotować kaszę jaglaną. Przechowuj ją w lodówce.

To bardzo ważne, aby po ugotowaniu kasza nie była wodnista, bo wtedy kotlety nie wyjdą i będą się rozpadać. Woda powinna z niej odparować w trakcie gotowania.

W dniu pieczenia:

Słonecznik zmielić.

Dynię, pomidory suszone, czosnek, zioła i przyprawy zblendować.

Wyrobić ciasto z wszystkich składników dorzucając kaszę jaglaną (najlepiej w robocie, blenderze, innym urządzeniu wysokoobrotowym).

Wyłożyć blaszkę papierem do pieczenia i wysmarować go tłuszczem.

Formować kotleciki i układać je na papierze.

Piec w temperaturze 200 stopni przez ok. 40 minut. Ważne, aby skórka była delikatnie spieczona.

Po 25-30 minutach można spróbować delikatnie odwrócić je na drugą stronę.

Koniecznie zerknij na pozostałe wegańskie kotlety na blogu.

jaglano-dyniowe-kotleciki-bez-maki-prosty-zdrowy-przepis-2

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (45 ocen, Średnia: 4,47 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *