Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjeobiadyresztki z tygodnia

Prosty makaron z kapustą

Najlepsze rzeczy wychodzą przypadkiem i to z prostych składników. Kapusta należy do produktów tanich i zdrowych, a przede wszystkim dostępnych. Dziś będę Cię zatem do niej zachęcać, proponując banalnie proste i zdrowe danie z jej wykorzystaniem.

Prosty makaron z kapustą

Dlaczego warto jeść białą kapustę? Obfituje w witaminę C. Jest źródłem witamin z grupy B, kwasu foliowego, wapnia, potasu, magnezu. Rośliny kapustne znane są ze swojego antynowotworowego działania – powinny pojawiać się w naszej diecie regularnie.

Oprócz tego kapusta jest niskokaloryczna, tania i dostępna – to informacje dla tych osób, które nieco mniej zainteresowane są aspektami zdrowotnymi. ;-)

Ja zwykle 1 kapustę zużywam przez 3 dni (nasza rodzina składa się z trzech osób). Dwa dni z rzędu jemy zwykle surówkę z kapusty (solidną porcję), a na 3 dzień robię coś na ciepło z pozostałej kapusty. Nic się nie marnuje, a wychodzi bardzo zdrowo i oszczędnie.

Prosty makaron bezglutenowy z kapustą

Bezglutenowy makaron z kapustą i fasolą – składniki:

  • makaron bezglutenowy z gryką (użyłam pół opakowania 250 g), ale nada się również makaron z roślin strączkowych lub dowolny inny,
  • 1 szklanka ugotowanej czerwonej fasoli (może być z puszki),
  • 1 duża cebula,
  • 1/3 średniej kapusty białej,
  • 1 papryka czerwona,
  • kilka ząbków czosnku,
  • oliwa,
  • ulubione zioła i przyprawy (u mnie: zielona czubryca, suszona natka pietruszki).

Prosty makaron bezglutenowy z warzywami i fasolą czerwoną

Bezglutenowy makaron z kapustą i fasolą – przygotowanie:

Cebulę obrać i pokroić. Poddusić ją na dużej patelni w niewielkiej ilości oliwy wymieszanej z wodą.

Wstawić wodę w garnku i kiedy doprowadzimy ją do wrzenia, ugotować makaron, odcedzić.

Pokroić kapustę. Wrzucić ją na patelnię, dolać niewielką ilość wody i pozostawić na większym ogniu do zmięknięcia (na początku bez a później z przykryciem) dolewając wody w razie potrzeby.

Pokroić paprykę, obrane ząbki czosnku i dodać je do reszty składników wraz z ulubionymi ziołami i przyprawami oraz niewielką ilością wody, jeśli jest konieczność. Wszystko dokładnie wymieszać i przykryć pokrywką.

Po kilku minutach dodać fasolę, wymieszać i pozostawić chwilę na ogniu.

Wyłączyć kuchenkę, dorzucić makaron, dolać trochę oliwy, wszystko dokładnie wymieszać i podać na talerze.

Z podanych ilości składników otrzymasz ok. 3 porcje.

makaron bezglutenowy z warzywami i fasolą czerwoną

Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się dietetyką, żywieniem i propagowaniem zdrowych nawyków. W skrócie: Pomagam ludziom lepiej żyć, dzięki temu że lepiej jedzą. Znajdziesz tu inspiracje zdrowotne, kulinarne i nie tylko.


Zasubskrybuj kanał YouTube AgaMaSmaka

Wolisz oglądać zamiast czytać?

Zasubskrybuj kanał YouTube

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *