Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjeobiadyPrzepisyresztki z tygodnia

Potrawka z białą fasolą – szybki i zdrowy posiłek jednogarnkowy

Dziś znowu kurs gotowania z Kopczyńską. :-) Dlaczego? Bo właśnie tak często wyglądają moje posiłki. Do tego jeszcze obowiązkowa porcja zieleniny i można zdobywać świat! Tak jem na co dzień i choć to żadne fajerwerki to każdego dnia potrafię zachwycać się tym, że zdrowe życie nie jest skomplikowane. Też tak masz?

Potrawka z białą fasolą - szybki i zdrowy posiłek jednogarnkowy

Na co?

Taka potrawka z białą fasolą sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i kolację. Ja często dojadam też resztki takich obiadów na śniadanie.

szybki i zdrowy posiłek jednogarnkowy z fasolą

Czego potrzebujesz?

Taka potrawka z białą fasolą robi się bardzo prosto. Śmiem twierdzić, że najprościej i najwygodniej będzie w woku.

prosty wegański posiłek jednogarnkowy z fasolą

Potrawka z białą fasolą – składniki:

  • 400 – 500 g ugotowanej wcześniej białej fasoli (ja użyłam drobnej, możesz użyć oczywiście również innych roślin strączkowych),
  • 2 niewielkie bataty (zerknij na przepisy z batatów),
  • 250 g malutkich pieczarek,
  • 1 duża marchewka,
  • 1-2 papryki czerwona,
  • 1 pęczek świeżej natki pietruszki,
  • zioła i przyprawy: 5 łyżeczek czosnku niedźwiedziego, 1 łyżeczka czarnuszki, sól i pieprz do smaku, ale także inne zioła i przyprawy, które lubisz. Przeczytaj koniecznie: jak doprawiać dania roślinne,
  • orzechy włoskie (lub inne) do podania, ew. odrobina oliwy z oliwek.

szybki i zdrowy obiad warzywa z fasolą wegański przepis

Potrawka z białą fasolą – przygotowanie:

Fasolę moczyć przez noc, a następnie ugotować.

Warzywa obrać i pokroić w kostkę (oprócz małych pieczarek).

Do woka nalać niewielką ilość wody. Podgrzać, a następnie dorzucić warzywa i dusić pod przykryciem na większym ogniu przez 15 minut. Zamieszać od czas do czasu.

Po 5 minutach duszenia dodać zioła i przyprawy, a na sam koniec dodać fasolę, żeby również delikatnie się podgrzała i zamieszać.

Po zdjęciu z ognia dodać posiekaną natkę pietruszki i wymieszać. Podawać z orzechami, np. włoskimi. Opcjonalnie na talerzu można polać odrobiną oliwy z dodatkiem czosnku. My poprzestaliśmy na orzechach.

Na zdrowie.

Zerknij koniecznie na moje pomysły na zdrowe posiłki do pracy.

szybki i zdrowy obiad fasola z warzywami prosty przepis

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 ocen, Średnia: 5,00 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

6 komentarzy do “Potrawka z białą fasolą – szybki i zdrowy posiłek jednogarnkowy”

  1. Świetny przepis, szybki i przepyszny! Jedynie co do doprawienia bym się kłóciła: moim zdaniem czosnek nie pasuje do fasoli. Przekonałam się o tym po wielu latach prób doprawienia wegańskiej wersji pasta & fagioli. Dodałabym natomiast trochę chili i i może jeszcze selera naciowego. Ale oczywiście to kwestia smaku ;)

  2. Dodalam i czosnek (zwykly, gdyz akurat niedzwiedziego nie posiadalam) i kilka galazek selera naciowego :-) Dla mnie pyycha, i na pewno zagosci na stale w mojej kuchni. Dziekuje Pani Agnieszko za inspiracje, pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *