Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjeobiadyPrzepisyresztki z tygodnia

Rozgrzewające „curry” z fasolą mung – pyszna potrawka warzywna

Dlaczego „curry” z fasolą mung? Bo uwielbiam fasolę mung, ale to już zapewne wiecie. ;-) Fasola mung jest łatwiej trawiona od innych typów fasoli, jest źródłem witamin (A, B, C, E) i składników mineralnych. Jest znakomitym dodatkiem do diety wzmacniającej nasz układ sercowo-naczyniowy, ale także wątrobę oraz woreczek żółciowy. I uwielbiam również warzywne potrawki, gulasze i potrawy jednogarnkowe. Są pyszne, zdrowe i naprawdę nie trzeba wiele czasu, aby je przygotować. Niezależnie od tego, co macie w lodówce to można z tego stworzyć coś pysznego. Dziś moja wariacja „curry” z fasolą mung.

rozgrzewajacy-weganski-gulasz-z-fasola-mung-bezglutenowy-4

Na co?

Sprawdzi się jako odżywczy obiad i zdrowa kolacja.

Czego potrzebujesz?

Potrzebny nam będzie wok i dodatkowy garnek do ugotowania ryżu, a także tarka do warzyw (tzw. duże oczka).

rozgrzewajacy-weganski-gulasz-z-fasola-mung-bezglutenowy-1

Składniki:

  • 1 szklanka suchej fasoli mung (należy ją namoczyć – najlepiej na kilka godzin, a jeśli jest to niemożliwe to dobrze przepłukać),
  • 2 marchewki,
  • 1 korzeń pietruszki,
  • mały kawałek selera,
  • kilka małych, świeżych pomidorów (korzystajmy póki są!),
  • 2 cebule,
  • kilka pieczarek,
  • kilka łyżek pasty z suszonych pomidorów (a więc zmiksowanych, suszonych pomidorów),
  • szczypiorek (dowolna, preferowana ilość),
  • zioła i przyprawy: mieszanka curry (najlepiej pikantna, a jeśli masz tylko stosunkowo łagodną to dodaj ostrej papryki lub pieprzu cayenne), sos sojowy ew. sól, pęczek natki pietruszki, tymianek, cząber,
  • oliwa z oliwek.

rozgrzewajacy-weganski-gulasz-z-fasola-mung-bezglutenowy-3

Przygotowanie:

Cebulę obieramy, drobno kroimy i szklimy w emulsji z wody i oliwy z oliwek. Dolewamy wody, dorzucamy starte na tarce warzywa korzeniowe (marchew, pietruszkę i seler) i dusimy przez kilka minut.

Dorzucamy uprzednio namoczoną i przepłukaną fasolę mung i dusimy dalej. Gdy fasola jest już lekko miękka (po ok. 15-20 minutach) dodajemy pastę z pomidorów suszonych, pokrojone i obrane pomidory, pieczarki, curry, tymianek i sos sojowy. Dusimy dalej (jak długo to zależy już od preferowanego stopnia rozgotowania fasoli), w razie potrzeby dolewając wodę.

Na koniec wrzucamy pokrojony szczypiorek i natkę pietruszki. Mieszamy dokładnie. Podajemy z kaszą, ryżem lub makaronem i surówkami. U nas taka potrawka sprawdza się idealnie w towarzystwie ryżu.

rozgrzewajacy-weganski-gulasz-z-fasola-mung-bezglutenowy-2

Zerknij koniecznie na moje pozostałe przepisy na potrawkę warzywną.

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (25 ocen, Średnia: 4,30 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *