Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjeobiadyprzekąski i przystawkiPrzepisyresztki z tygodnia

Smażone tofu z warzywami

Dziś coś dla zabieganych ludzi, którzy obiad muszą zrobić w maksimum 30 minut. Uda Wam się to bez problemu, o ile wcześniej znajdziecie chwilę na przygotowanie marynaty do tofu. Nie ma to jak sztandarowy posiłek wegański. :-) Za smażeniem nie przepadam i unikam, ale czasami zdarza mi się odstępstwo od tej reguły.  Tu będzie szybkie podsmażenie.

smazone-tofu-z-warzywami-bez-glutenu-przepis-1

Na co?

Na szybki obiad lub kolację. Wbrew pozorom (prostoty) takie danie podać można również z okazji odwiedzin cioci Zosi i ładnie zaserwowane tofu zaprezentuje się całkiem znośnie. Smakuje też akuratnie.

smazone-tofu-z-warzywami-bez-glutenu-przepis-6

Czego potrzebujesz?

Garnka/ brytfanki do podduszenia warzyw i patelni do smażenia i duszenia tofu.

smazone-tofu-z-warzywami-bez-glutenu-przepis-4

Składniki:

  • 1 opakowanie tofu naturalnego (najlepiej wybierzmy takie bez sztucznych dodatków, przypraw, z soi NIEmodyfikowanej genetycznie),
  • składniki do marynaty do tofu: 3 ząbki czosnku, natka pietruszki, lubczyk, sól himalajska lub morska, kurkuma,
  • przykładowe warzywa: ziemniaki, fasolka szparagowa, kalarepa, cebula,
  • oliwa z oliwek.

smazone-tofu-z-warzywami-bez-glutenu-przepis-3

Przygotowanie:

W ok. połowy szklanki wody mieszamy przyprawy: lubczyk, sól, kurkumę. Dorzucamy do niej czosnek przeciśnięty przez praskę oraz posiekaną natkę pietruszki. Mieszamy. Polewamy i obtaczamy tym tofu z wszystkich stron. :-) Odstawiamy na minimum godzinę.

Na rozgrzanej oliwie z oliwek podsmażamy samo tofu (bez marynaty, ok. 2-3 minuty z dwóch stron), a następnie dolewamy marynatę i dusimy, od czasu do czasu przewracając na drugą stronę (ok. 5 minut).

Warzywa przyrządzamy w dowolny sposób: ziemniaki możemy upiec w mundurkach w piekarniku lub zwyczajnie ugotować, a następnie podsmażyć/ poddusić. Ja akurat miałam warzywa ugotowane z poprzedniego dnia więc je wszystkie poddusiłam z uprzednio zeszkloną cebulką i ziołami. Pyszne!

Tu znajdziesz inne przepisy z tofu.

smazone-tofu-z-warzywami-bez-glutenu-przepis-2

 

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się propagowaniem zdrowego odżywiania, wspierając innych w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji żywieniowych i zdrowotnych.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

Ocena: 1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (25 głosów, średnia: 4,30 z 5)
Loading...