Opublikowano Kategorie: przekąski i przystawkizdrowe słodkości

Czekoladowy budyń bezglutenowy – pyszny, zdrowy i NIE z paczki

Macie czasami ochotę na coś małego, słodkiego i zdrowego? Budyń! Smak i radość dzieciństwa. Dziś w nieco zmienionej formie, bo bez nabiału, bez cukru, bez zbędnych zagęszczaczy podnoszących niepotrzebnie poziom cukru we krwi. Oczywiście będzie słodko, ale słodycz wysoce uzasadniona. :-)

Na co?

Na deser, na słodki podwieczorek, ale przede wszystkim na wzbogacenie diety w wapń, magnez, flawonoidy. Wszystko to za sprawą: mleka z migdałów, kakao (lub karobu), melasy i skrobi ku(d)zu, która znakomicie wpływa na nasz układ trawienny.

Czego potrzebujesz?

Garnka.

Składniki:

  • 2 szklanki mleka migdałowego (lub innego, najlepiej samodzielnie zrobionego – super nada się kokosowe),
  • 4 duże, kopiaste łyżki skrobi ku(d)zu nierozdrobnionej (możesz również użyć innej skrobi – np. kukurydzianej lub ziemniaczanej, jednak właściwości zdrowotne budyniu zejdą wtedy na dalszy plan – użyj jej wtedy mniej),
  • 2 łyżeczki kakao lub karobu w proszku (jeśli nie możesz kakao),
  • 2 łyżki melasy z karobu czy buraków (bądź innej płynnej substancji słodzącej wedle uznania).

Przygotowanie:

Odlej 1/4 szklanki mleka migdałowego i rozdrobnij w tej niewielkiej ilości skrobię, następnie dodaj kakao i melasę i wszystko porządnie wymieszaj. Resztę mleka zagotuj i jak tylko delikatnie zacznie wrzeć od razu ściągnij z kuchenki. Dodaj odlane wcześniej mleko z dodatkami, mieszając dokładnie i jeszcze raz zagotuj, mieszając co chwilę. Im dłużej potrzymasz na ogniu – tym gęściejszy będzie budyń. W przypadku mleka migdałowego odradzam długie gotowanie.Przelej do miseczek lub pucharków i delektuj się słodkością. :-) Z podanych ilości składników wychodzą dwie niewielkie porcje budyniu. Jeśli lubisz bardzo gęsty budyń, warto dodać nieco więcej skrobi.
U nas budyń bardzo szybko znikał…
Zerknij koniecznie na moje pozostałe bezglutenowe słodycze.
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się propagowaniem zdrowego odżywiania, wspierając innych w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji żywieniowych i zdrowotnych.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

10 komentarzy do “Czekoladowy budyń bezglutenowy – pyszny, zdrowy i NIE z paczki”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ocena: 1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (33 głosów, średnia: 4,03 z 5)
Loading...