Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjeobiadyPrzepisyresztki z tygodnia

Gulasz z fasoli mung z warzywami – wegański, bez glutenu, sycący

Oto przykład naszego codziennego obiadowania. Oczywiście czasem zdarzają się burgery, faszerowane papryki, czy inne wymyślne twory podawane np. z surówkami lub np. z frytkami warzywnymi. Mimo, że tego typu potrawy są bardzo szybkie w przygotowaniu to i tak czasem wymagają zbyt wiele zachodu. Wtedy sięgam do jeszcze szybszych rozwiązań. Dziś jedno z nich.

Warzywa zostały tu dobrane na podstawie zawartości lodówki. Niemniej kocham takie gulasze ze strączkami. W naszym domu je się je całkiem często: ostatnio króluje ciecierzyca, fasola adzuki, biała fasola, a także ostatnio skonsumowana fasola mung (bardzo zdrowa, a gotuje się najszybciej z wymienionych – polecam). Gulasz można podać z dowolną kaszą/makaronem. U nas tym razem towarzyszył jej właśnie makaron bezglutenowy i oczywiście surówka.

Zobacz moje pozostałe przepisy na sosy do makaronu.

Na co?

Na pyszny obiad lub ciepłą kolację. Zerknij na moje pozostałe przepisy na gulasz bez mięsa.

Czego potrzebujesz?

Wszystko praktycznie i prosto da się przygotować w woku. Porcja z tych składników wychodzi spora więc wok to najlepsza opcja.

Składniki:

  • 200 g suchej fasoli mung,
  • 2 czerwone cebule,
  • 1 bakłażan,
  • 1 papryka czerwona,
  • 3-4 ząbki czosnku,
  • kilka łyżeczek pasty z suszonych pomidorów (pasta = zmiksowane pomidory),
  • zioła i przyprawy: pęczek pietruszki, świeża bazylia, sól himalajska lub morska, curry,
  • oliwa z oliwek.

Przygotowanie:

Cebulę obieramy, drobno kroimy i szklimy w emulsji z wody i oliwy z oliwek. Dolewamy wody, pokrojonego bakłażana, paprykę (lub inne warzywa) i dusimy. Gdy warzywa są już lekko miękkie dodajemy pastę z pomidorów, curry, a także uprzednio namoczoną i ugotowaną fasolę i dusimy dalej w razie potrzeby dolewając wodę. Na koniec wrzucamy pokrojoną bazylię, przepuszczony przez praskę czosnek, pokrojoną natkę pietruszki i sól. Podduszamy jeszcze chwilę. Podajemy z kaszą, ryżem lub makaronem (u nas bezglutenowy oczywiście) i surówkami.

 

Ocena czytelników: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Brak ocen artykułu)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

4 komentarzy do “Gulasz z fasoli mung z warzywami – wegański, bez glutenu, sycący”

  1. Czy pastę z suszonych pomidorów robisz z pomidorów w oleju czy suchych? Jeśli suchych to czy moczysz je wcześniej i dodajesz trochę oleju kiedy robisz pastę? Dziekuje:-)

    1. Kiedyś robiłam z takich z oleju. Teraz z suchych. Moczę je wcześniej w wodzie. Dodaję zwykle nich trochę oliwy na etapie blendowania. Czasem trochę wody wymieszanej z oliwą, jeśli chcę ograniczyć tłuszcz. Pozdrawiam! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *