Opublikowano Kategorie: do piciana wynos/ na wycieczkęPrzepisyresztki z tygodniaz owocamizdrowe słodkości

Rozgrzewający sok przecierowy à la Kubuś

Pamiętacie (a może kupujecie jeszcze?) przecierowe soki marchewkowe? Ja piłam ich swego czasu bardzo dużo. Po latach zorientowałam się, że produkty mocno dosładzane nie do końca są zgodne z moją definicją zdrowia. Tyle, że czasem definicje kształtują się długo, a pewne rzeczy po prostu… smakują. Dziś zatem moja wersja marchewkowo – owocowego soku dla tych, którzy zmądrzeli szybciej niż ja. Jest delikatnie słodki, a do tego rozgrzewa, co wydaje się być szczególną wartością dodaną w sezonie jesienno – zimowym.

rozgrzewajacy-sok-przecierowy-ala-kubus-zdrowszy-1

Na co?

Na podwieczorek, na zabranie ze sobą do szkoły lub pracy (wekujmy!), jako dodatek do innych posiłków. Tu znajdziesz jeszcze inne pomysły na zdrowe przekąski.

Czego potrzebujesz?

Urządzenia wysokoobrotowego lub blendera.

rozgrzewajacy-sok-przecierowy-ala-kubus-zdrowszy-4

Składniki:

  • ok. 4 marchewki (250 g po obraniu; zerknij na moje pozostałe przepisy z marchewki),
  • ok. 3 duże jabłka (250 g po obraniu i usunięciu gniazd nasiennych),
  • ok. 3 banany (250 g po obraniu),
  • sok z 1 cytryny (ok. 50 g soku – możesz mniej, jeśli lubisz słodsze soki),
  • 3 – 4 plasterki świeżego imbiru,
  • 1/3 małej łyżeczki cynamonu,
  • 1/4 małej łyżeczki kurkumy,
  • 700 ml wody (ilość wody oczywiście możesz modyfikować, jeśli uznasz, że wolisz bardziej lub mniej gęsty sok).

rozgrzewajacy-sok-przecierowy-ala-kubus-zdrowszy-2

Przygotowanie:

Marchew i owoce myjemy, obieramy i kroimy w kawałki.

Marchew rozdrabniamy w naszym sprzęcie, a następnie gotujemy w części wody (200-300 ml) przez ok. 10 minut pod częściowym przykryciem.

Do ugotowanego „kompotu marchwiowego” ;) dodajemy pozostałe składniki i miksujemy/ blendujemy na najwyższych obrotach przez ok. 1,5 – 2 minuty.

Dodajemy do wszystkiego pozostałą część wody i gotujemy wszystko przez ok. 10 minut. Mieszamy porządnie.

Po zakończeniu gotowania, możemy zdjąć łyżką powstałą pianę. Sok przelewamy do szklanek/ kubków lub słoików/ butelek. Zawekowany sok wytrzyma bez problemu kilka dni w lodówce. Czy dłużej wytrzyma? To trudne pytanie. U nas „nie wytrzyma”, bo wypijamy szybciej. ;-)

Uwaga! Sprawdź poziom słodkości po ugotowaniu. W razie gdyby sok był dla Ciebie za kwaśny dodaj np. syropu daktylowego. Smacznego. :-)

Zerknij na moje pozostałe pomysły na bezglutenowe podwieczorki dla dzieci.

rozgrzewajacy-sok-przecierowy-ala-kubus-zdrowszy-3

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (29 ocen, Średnia: 4,80 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

4 komentarzy do “Rozgrzewający sok przecierowy à la Kubuś”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *