Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyśniadania

Szybka i zdrowa pasta na chleb z pestek dyni

Czy ktoś jeszcze pamięta aromatyczną, słonecznikową pastę do chleba? Dziś kolejna wariacja jednej z najprostszych i na pewno najbardziej „charakternych” past kanapkowych. Silny, czosnkowy aromat robi tu dobrą robotę. Smak wspaniały, a i działanie przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne czosnku na pewno przyda się w sezonie jesienno-zimowym.

zdrowa i szybka pasta czosnkowa z pestek dyni do chleba wegańska bez glutenu

Na co?

Taka pasta z pestek dyni nada się na chleb, na śniadanie weekendowe (pozaweekendowe śniadania w czosnkowym tonie wskazane tylko wtedy jeśli chcesz mieć dużo miejsca w komunikacji miejskiej), a codziennie sprawdzi się jako zdrowa kolacja. :-)

pasta kanapkowa z pestek dyni do chleba wegańska bez glutenu

Czego potrzebujesz?

Do przygotowania pasty z pestek dyni potrzebujesz blendera lub urządzenia wysokoobrotowego i sita do przepłukania pestek dyni.

wegańska pasta kanapkowa z pestek dyni do chleba bez glutenu

Kanapkowa pasta z pestek dyni – składniki:

  • 1 szklanka pestek dyni,
  • 10 kawałków suszonych pomidorów (ja użyłam ze słoika),
  • 2-3 ząbki czosnku,
  • 100 ml oliwy z oliwek (lub mniej – wedle uznania, ale mniej tłuszczu to zawsze lepsza opcja),
  • 1 duża łyżka sosu sojowego (u nas bezglutenowego),
  • odrobina soku z cytryny.

wegańska pasta do kanapek z pestek dyni bez glutenu

Kanapkowa pasta z pestek dyni – przygotowanie:

Pestki z dyni należy wcześniej namoczyć, aby lekko zmiękły. Następnie odcedzić i przelać wodą.

Najpierw miksujemy „sos”, a więc: oliwę, pomidory suszone, czosnek, sos sojowy, sok z cytryny. Następnie dodajemy pestki dyni i miksujemy tak, aby powstała pasta. U mnie nie była jednorodna, zostawiłam wyczuwalne grudki, bo tak lubimy. Pastę przechowujemy w zamkniętym pojemniczku (najlepiej szklanym) w lodówce. Nadaje się do spożycia w ciągu kilku dni, choć u nas zwykle nie wytrzymuje dwóch. :-) Smacznego!

prosty przepis wegański na pastę do chleba

 Zerknij na inne zdrowe pasty do kanapek.

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (46 ocen, Średnia: 4,89 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

18 komentarzy do “Szybka i zdrowa pasta na chleb z pestek dyni”

    1. Nie wiem. :) Może pestki dyni były kiepskiej jakości, może konkretny rodzaj oliwy zdeterminował smak? Nie wiem też, jakie miałaś suszone pomidory.
      Możliwe też, że masz gen TAS2R38 i mocniej niż inni odczuwasz gorzki smak. ;)
      Choć obstawiam, że to bardziej problem z pestkami/tłuszczami.

      1. Dziękuje za odpowiedz. Hmmm raczej wszystko już wcześniej wypróbowane w innych daniach i nigdy nie było jakichś niespodzianek smakowych. A czy da się to czymś złagodzić ?

    1. W przepisie napisałam „ze słoika”, ale można użyć i takich suchych. Wtedy jednak proponowałabym wcześniej je namoczyć przez jakiś czas we wrzątku, żeby zmiękły. No i oczywiście trzeba samodzielnie wtedy regulować ilość tłuszczu.

  1. Zrobiłam mniej więcej taką pastę. U mnie pestki dyni moczone wcześniej 1h, suszone pomidory, olej z suszonych pomidorów, czosnek, szczypta soli. Pycha

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *