Opublikowano Kategorie: kolacjeprzekąski i przystawkiPrzepisyresztki z tygodniaśniadania

Kanapka z tempehem i bakłażanem

Wzięło mnie ostatnio na kanapkę. Zwykłą, prostą, ale charakterną. Tempeh sprawdził się idealnie. Bakłażan też!

Od czasu do czasu (zwykle raz na kilka miesięcy) łapie mnie ochota na zjedzenie czegoś tłustego i smażonego. Od dzisiejszego przepisu niech więc stronią osoby ograniczające ilość tłuszczu i dania smażone. :-)

Oliwy użyjemy sporo, bo trzeba natrzeć bakłażana, a także dodać ją do marynaty do tempehu.

Ostatnio pisałam o tym, czy tempeh jest zdrowy. Koniecznie przeczytaj mój artykuł, jeśli nie znasz tego produktu.

Kanapka z tempehem – składniki:

  • 1 kostka tempehu (200 g),
  • kilka plastrów bakłażana,
  • oliwa do natarcia bakłażana,
  • świeże warzywa do kanapki: liście sałaty, pomidor, papryka,
  • zioła: oregano i tymianek,
  • pieczywo.

do marynaty:

  • 2 łyżki oliwy,
  • 3 łyżki bezglutenowego sosu sojowego (ja użyłam niskosodowego Tamari),
  • 1 łyżeczka musztardy (u mnie bezglutenowa),
  • 1 ząbek czosnku.

Kanapka z tempehem – przygotowanie:

Tempeh pokrój w cienkie plastry.

Wymieszaj składniki marynaty: oliwę, sos sojowy, czosnek przeciśnięty przez praskę, musztardę.

Zamarynuj tempeh i odstaw go do lodówki na 30 minut.

Natrzyj bakłażana oliwą z oregano i tymiankiem, a następnie podsmaż go lub ugrilluj.

Zamarynowany tempeh podsmaż z dwóch stron do zarumienienia.

Z tempehu, bakłażana i świeżych warzyw skomponuj kanapkę z ulubionym pieczywem.

Smacznego. :-)

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 ocen, Średnia: 5,00 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *