Opublikowano Kategorie: Przepisyresztki z tygodniaśniadaniaz owocamizdrowe słodkości

Malinowa, śniadaniowa jaglanka na ciepło

Im więcej osób do mnie pisze tym bardziej widzę, że nie tylko ja kocham proste i szybkie w przygotowaniu jedzenie. Czasem wrzucam na Instagramie zdjęcia zwykłej owsianki i dostaję zapytania, jak ją zrobić. Oczywistości czasem nie są wcale takie proste na początku naszej przygody z szybką i zdrową kuchnią. Dziś zatem znowu banalnie, ale dalej zdrowo i pysznie.

zdrowe-sniadanie-przepis-malinowa-sniadaniowa-jaglanka-2

To ulubiona jaglanka mojej córki. Najchętniej jadłaby ją codziennie, na co oczywiście nie pozwalam, bo urozmaicenie w naszej diecie jest bardzo ważne. Im bardziej różnicujemy nasze posiłki tym mniejsze ryzyko, że zafundujemy sobie jakieś niedobory. Pamiętaj o tym, kiedy po raz czwarty w tygodniu zaplanujesz sobie to samo śniadanie. Jeśli potrzebujesz inspiracji to zerknij na moje pomysły na zdrowe śniadanie.

Na co?

Taka jaglanka to idealny pomysł na pierwsze lub drugie śniadanie, ale także na podwieczorek.

Zerknij na moje pozostałe pomysły na bezglutenowe podwieczorki dla dzieci.

zdrowe-sniadanie-przepis-malinowa-sniadaniowa-jaglanka-1

Czego potrzebujesz?

Przyda się wok lub jakiś garnek o większej średnicy lub patelnia. Jednak wok wygrywa u mnie jeśli chodzi o funkcjonalność.

Składniki:

Ilości składników reguluj dowolnie według preferencji.

  • 200 g mrożonych malin (oczywiście świeże byłyby najlepsze, ale jak się nie ma, co się lubi…),
  • 2 średnie jabłka,
  • ugotowana kasza jaglana (najlepiej na sypko, z poprzedniego dnia),
  • 1 – 2 garście rodzynek,
  • niesiarkowane wiórki kokosowe,
  • wybrane orzechy np. pekan.

zdrowe-sniadanie-przepis-malinowa-sniadaniowa-jaglanka-4

Przygotowanie:

Przygotowanie takiego śniadania zajmuje naprawdę kilka minut pod warunkiem, że mamy w lodówce ugotowaną kaszę jaglaną. Ja często mam i polecam Ci to rozwiązanie. Tu przeczytasz, jak gotować kaszę jaglaną.

Do woku wlewamy 2 – 3 łyżki wody, a następnie dorzucamy maliny, pokrojone w kotkę jabłka, wiórki kokosowe i rodzynki. Lekko podduszamy.

Dodajemy kaszę jaglaną. Dokładnie mieszamy, lekko podgrzewamy.

Można dodać też cynamon lub wanilię- co kto lubi. Albo nic nie dodać.

Podawać z orzechami.

Bardzo smacznego. :-)

Zerknij jeszcze koniecznie na mój wpis: co zamiast owsianki na śniadanie.

zdrowe-sniadanie-przepis-malinowa-sniadaniowa-jaglanka-3

Tu znajdziesz inne pomysły na zdrowe bezglutenowe śniadanie.

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (44 ocen, Średnia: 4,70 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

5 komentarzy do “Malinowa, śniadaniowa jaglanka na ciepło”

  1. dla mnie ta jaglanka na mleku roślinnym to odkrycie miesiąca! szkoda, że ma wysokie IG, bo tak jadłabym ją non stop:)

    1. Agu, no IG zależy od tego, jakich składników się użyje. Lepiej nie używaj ryżowego (lepiej sojowe niesłodzone) czy też wybierz owoce jagodowe zamiast słodkich jakichś. Do osłodzenia np. morwa biała zamiast rodzynek i nie będzie tak źle. ;)

  2. A ile tej ugotowanej poprzedniego dnia kaszy jaglanej użyć w tym przepisie?… dodatków jest dość sporo. I są to proporcje na ile porcji/dla ilu osób?…
    Z góry dziękuję za odpowiedź ;-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *