Opublikowano Kategorie: drugie daniakolacjeobiadyresztki z tygodniaśniadania

Śniadaniowa kasza jaglana z burakami i pestkami słonecznika

Dbam o ciągłą dostępność pewnych składników w mojej kuchni. Zwykle mam w lodówce garnek ugotowanej kaszy jaglanej (zużywam w ciągu 2-3 dni) i jakieś upieczone warzywa. Dziś pomysł na proste śniadanie z użyciem buraków (upieczonych w piekarniku poprzedniego dnia) i właśnie kaszy jaglanej.

Na co?

Podajemy na zdrowe śniadanie. Ewentualnie na obiad i kolację też przejdzie, ale proszę nie tego samego dnia. ;-) Pokarm idealny dla jaglanoholików (zaliczam się).

Czego potrzebujesz?

Dobrego planowania! Musisz pamiętać o tym, że rasowy jaglanoholik ma zawsze ugotowaną kaszę jaglaną w lodówce. Dobrze upiec też sobie buraki poprzedniego dnia. Przydadzą się idealnie. Do tego koniecznie wok i szybkie i zdrowe jedzenie gotowe w kilka chwil.

Składniki:

  • ok. 2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej (lub więcej – wedle potrzeby, a tu przeczytasz, jak gotować kaszę jaglaną),
  • 2-3 buraki upieczone w piekarniku np. poprzedniego dnia (lub więcej – proporcjonalnie do kaszy),
  • ok. 0,5 szklanki pestek słonecznika (lub więcej – proporcjonalnie),
  • 2 małe cebule,
  • zioła i przyprawy: lubczyk, świeża natka pietruszki, sól himalajska lub morska, czosnek niedźwiedzi,
  • oliwa z oliwek.

Przygotowanie:

Buraki upieczone uprzedniego dnia trzemy na tarce (duże oczka). Cebulę kroimy i szklimy w emulsji z wody i oliwy z oliwek. Dodajemy kaszę jaglaną, starte buraki, przyprawy (oprócz soli i natki pietruszki). Na samym końcu dodajemy sól i posiekaną zieloną pietruszkę. Jemy i cieszymy się z tego, że zdrowe gotowanie wcale nie zajmuje całego dnia. ;-)
Tu znajdziesz inne przepisy z kaszą jaglaną.
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się propagowaniem zdrowego odżywiania, wspierając innych w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji żywieniowych i zdrowotnych.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

12 komentarzy do “Śniadaniowa kasza jaglana z burakami i pestkami słonecznika”

    1. Bo Magda, umówmy się: jak się człowiek zaczyna opierać na roślinnych produktach to każda odsłona jest dobra. I z każdego zestawienia można zrobić wszystko. Przykład cudownej Matki Smakoterapii: sama żartowała, że z jaglanej kaszy nie zrobiła jeszcze tylko kiełbasy. :D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ocena: 1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (25 głosów, średnia: 4,80 z 5)
Loading...