Opublikowano Kategorie: przekąski i przystawkiPrzepisyresztki z tygodnia

Paluchy jaglane czyli dodatek do wszystkiego

Jest sałatka. Są grillowane warzywa. Jest warzywne, aromatyczne curry. Jest dip jakiś. Jest hummus. Ale co do tego? Czasem brakuje nam do pełni szczęścia jakiegoś fajnego dodatku. Paluchy jaglane sprawdzą się zamiast pieczywa, sypkiej kaszy czy innych produktów zbożowych.

paluchy-jaglane-zdrowa-przekaska-przepis-1

Na co?

Paluchy jaglane to szybka w produkcji zdrowa przekąska, dodatek, urozmaicenie posiłku.

paluchy-jaglane-zdrowa-przekaska-przepis-2

Czego potrzebujesz?

Konieczny będzie piekarnik i blacha, ale także dobry blender lub inne urządzenie wysokoobrotowe. Opcjonalnie młynek, jeśli blender nie aż taki mocny.

Składniki:

  • 300 g kaszy jaglanej (waga ugotowanej),
  • 100 g słonecznika,
  • 100 g suszonych pomidorów z oleju,
  • garść liści świeżej bazylii,
  • sól,
  • 25 g oleju rafinowanego (rzepakowego/ ryżowego).

paluchy-jaglane-zdrowa-przekaska-przepis-3

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną uprzednio ugotować na sypko. Ja mam zwykle w lodówce garnek ugotowanej kaszy jaglanej, którą używam do różnych dań. Dlatego nie podaję często wagi kaszy surowej, bo zwyczajnie nie gotuję jej do każdej potrawy. Do paluchów najlepiej użyć kaszy ostudzonej. Przeczytaj, jak gotować kaszę jaglaną, a w artykule znajdziesz również kilka wartościowych informacji na jej temat.

Słonecznik zmielić (w młynku lub blenderze/ innym urządzeniu).

Zblendować: olej, pomidory suszone, bazylię, sól.

Dodać kaszę jaglaną i ponownie zblendować całą masę.

Lepić paluchy i układać je na papierze do pieczenia.

Papier można delikatnie musnąć olejem, żeby nie przywierały.

Piec 20 minut w temperaturze 180 stopni. W trakcie pieczenia można z dwa razy przeturlać paluchy na boczki. ;-)

Smacznego!

Z podanych ilości otrzymasz 17 niewielkich paluchów.

Jeśli zainteresował Cię ten przepis, przeczytaj jeszcze: co jeść zamiast chleba.

paluchy-jaglane-zdrowa-przekaska-przepis-4

Oceń artykuł jako czytelnik: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (33 ocen, Średnia: 4,94 z 5)
Aga Kopczyńska

Aga Kopczyńska

Zawodowo zajmuję się edukacją. Wspieram innych między innymi w budowaniu lepszych nawyków. Blog ten jest zapisem moich inspiracji zdrowotnych, kulinarnych i nie tylko.

Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego?

17 komentarzy do “Paluchy jaglane czyli dodatek do wszystkiego”

    1. Czy równie smaczne bez pomidorów suszonych będzie to nie wiem. Na pewno smak będzie inny. Można dodać coś innego charakterystycznego: np. paprykę, kapary, oliwki, czosnek, cebulę. Próbuj i szukaj swoich smaków. :)

  1. Zrobiłam z polecenia Alicji Czarodziejki. Coś pysznego! Zamiast suszonych pomidorów dodałam paprykę czerwoną konserwową i wyszły idealne :)

  2. Witam serdecznie, mam pytanie – Czego mogę się po nich spodziewać? Czy wychodzą chrupiące z zewnątrz, a miękkie w środku? Czy może całe chrupiące, jak paluszki?

  3. Troszkę od rzeczy, choć niekoniecznie; a mianowicie: jednego razu znalazłam gdzieś u Ciebie oceny i ceny blenderow, których używasz i pamietam, że byłam zaskoczona zarówno ich mocą, opcjami i cenami w pozytywny znaczeniu. Jednak było to jakiś czas temu i nie pamietam gdzie to było. Można spytać na jakich robotach pracujesz?

  4. Rewelacja, bardzo dobre, świetnie smakowały z barszczem czerwonym – prawie jak krokiety. Dlatego zrobiłem następne ze smażonymi pieczarkami – przepyszne :) Właśnie robię kolejny raz, kasza już się studzi (ugotowałem ją z kurkumą, pieprzem i mieszanka suszonych pomidorów z bazylią), pieczarki właśnie się smażą, a pomidory moczą we wrzątku :) tym razem podprażę jeszcze słonecznik :D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *